Avatar billede JeanJensendk Juniormester
13. januar 2023 - 14:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opdel tid

Hejsa.

Jeg har et regneark, hvor jeg taster mødetid og sluttid ind. Beregning af samlede antal timer volder mig ikke problemer - jeg har resultatet i både tt:mm og som decimal.

Mine første 7,4 timer (7t:24m) får jeg grundløn.
- De følgende 3 timer får jeg Tillæg2
- Den 4. time og op, får jeg Tillæg3
- Mødetid før kl. 06:00 er på Tillæg1

Men nu kommer problemet:
Hvordan dælen får jeg splittet dagens samlede timer op i grundløn, Tillæg1, Tillæg2 og Tillæg3 (gerne i hver sin kolonne)?

Når først jeg har fået splittet tiden op, skal jeg jo bare gange med timesatsen.

Mvh Jean
Avatar billede ebea Ekspert
13. januar 2023 - 16:06 #2
Det bedste ville være, at du uploadede dit ark, så det kan ses hvad du allerede har opsat.
Der findes så mange måder at lave arbejdstid/overtid på, så det afhænger af den enkelte persons opsætning af timer/arbejdstid.
Avatar billede JeanJensendk Juniormester
13. januar 2023 - 16:58 #3
@ JanHansen:
Jeg har bøvl med Excel, er det nemt for dig at vise det i Google Sheet?

Link til mit "projekt"
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1miFd034K2pZMTtNIDqYMGBNEdNVbSENaJEt6d2GwaIo/edit?usp=sharing

Det er de grønne felter jeg vil automatisere...
Avatar billede ebea Ekspert
13. januar 2023 - 18:38 #4
En simpel udgave af dit ark.
https://www.dropbox.com/scl/fi/owaphlgu2ogjhnwgsgdjz/Timer.xlsx?dl=0&rlkey=iqwuc2alto49giytglai4kq5v

Men hvad med helligdage, og weekender?
Avatar billede JeanJensendk Juniormester
13. januar 2023 - 21:28 #5
@ebea
Jeg har nu sat dine formler ind i mit ark, men det bliver da helt skævt....
Avatar billede ebea Ekspert
13. januar 2023 - 21:53 #6
#5 - Jeg forholdt mig kun til det ark du har uploadet. Hvad du har af andet, kan jeg ikke se. Og så skrev jeg "En simpel udgave af dit ark".
Så hvad er det der er helt skævt?
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
13. januar 2023 - 23:23 #7
#3
Prøv at se din fil nu
Avatar billede JeanJensendk Juniormester
14. januar 2023 - 09:23 #8
Ser skisme godt ud, Jan!

Eneste problem er, hvis jeg har en dag uden timer (jeg har som eksempel ikke været på job om fredagen (række 7)) - i dit "Kopi af timer", så bonner den ud med -6 timer...

Ellers sidder den lige i skabet!
Avatar billede ebea Ekspert
14. januar 2023 - 10:09 #9
#8 - Jeg fik ikke svar på, hvad det var som var helt skævt i eks. #4 - Resultaterne viser det samme som i eks. jan H. refererer til.

Hvis det er TT:MM formatet du mener, så ændrer du det ved at gange HH:MM med 24, og formater tallet som Tal.
Men alle de ure som jeg kender, viser tiden i timer og minutter, og ikke decimal tal.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
14. januar 2023 - 11:53 #10
Prøv at se første uge nu
Avatar billede JeanJensendk Juniormester
14. januar 2023 - 12:38 #11
Så var den der sgu!

Tak Jan. Jeg har markeret dit første forslag som løsning.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
14. januar 2023 - 13:11 #12
Velbekomme