Avatar billede Palle Dahl Juniormester
16. januar 2023 - 23:04 Der er 2 kommentarer

Omdøb PDF filnavn

Jeg har nedenstående Outlook VBA kode som udfylder emnefelt og bodytekst i en e-mail, baseret på navn(e) på en eller flere vedhæftede pdf-filer i mailen.

(dette virker ganske fint!)

Sidste del af koden skal tjekke om de vedhæftede filer fortsat befinder sig i en Folder på vores netvæksdrev ("\\RackStation\") og i så fald ændre filnavnet på hver fil med tilføjelen "_sendt.pdf"

Dette virker knapt så fint!?
Tjekket på om filerne er til stede i Folderen virker fint, men jeg kan ikke omdøbe filnavnene? (med Name FilePath As newFilePath)

Er der evt. et kvikt hoved som kan gennemskue hvorfor koden ikke omdøber mine filer ???

Sub _FAKTURA()

Dim Item As Outlook.MailItem
Dim oInspector As Inspector
Dim strSubject As String
Dim strAttachFN As String
Dim ItemCount As Integer
Dim Svar As String
Dim FilNavn As String
Dim FilePath As String
Dim newFilePath As String

On Error GoTo ErrorHandler

Set oInspector = Application.ActiveInspector
    If oInspector Is Nothing Then
        Set Item = Application.ActiveExplorer.Selection.Item(1)
    Else
        Set Item = oInspector.CurrentItem
    End If

ItemCount = Item.Attachments.Count
    strSubject = ""
    If ItemCount >= 1 Then
        For i = 1 To ItemCount

            If Left(Item.Attachments.Item(i).FileName, 7) = "Faktura" Then
                strAttachFN = Extract_Number_from_Text(Mid(Item.Attachments.Item(i).FileName, 8, 7))
                strSubject = strSubject & strAttachFN & "; "

            End If

            If Left(Item.Attachments.Item(i).FileName, 10) = "Kreditnota" Then
                strAttachFN = Extract_Number_from_Text(Mid(Item.Attachments.Item(i).FileName, 8, 10))
                strSubject = strSubject & strAttachFN & "; "
            End If

'--------

        FilePath = "\\RackStation\Dokumenter\PDF Print Indbakke\TEST\"
        FilNavn = Item.Attachments.Item(i).FileName

            If Left(Item.Attachments.Item(i).FileName, 7) = "Faktura" Then

                If Dir(FilePath & FilNavn) <> "" Then
                    FilNavn = Left(FilNavn, Len(FilNavn) - 4)
                    newFilePath = FilePath & "NEW\" & FilNavn & "_sendt.pdf"

                  'Omdøb fil
                    Name FilePath As newFilePath
                Else
                    MsgBox ("filen findes ikke")
                End If

'-----------

        Next i

        Item.Subject = "Faktura/kreditnota " & Left(strSubject, Len(strSubject) - 2) & " fra MIN_VIRKSOMHED"
        Item.HTMLBody = "<FONT face = Arial size = 3>Vedhæftet fremsendes hermed " & Item.Subject & "<br><br>" & Item.HTMLBody

        Set Item = Nothing
        Set oInspector = Nothing

    Else

        MsgBox ("Du har ingen vedhæftede faktura-filer. Vedhæft mindst én faktura, og prøv igen!")

    End If

ErrorHandler:

End Sub
Avatar billede martens Guru
20. januar 2023 - 06:27 #1
Umiddelbart ser det det ud til at du vil omdøbe FilePath og ikke FileName....
Avatar billede martens Guru
20. januar 2023 - 06:32 #2
Eller hvad med

newFilePath = FilePath & "\NEW\" & FilNavn & "_sendt.pdf"