Avatar billede nu_igen Professor
18. januar 2023 - 13:28 Der er 19 kommentarer

Yousee har skiftet mail system og skrottet gamle mails

Hej. Jeg gjorde store øjne da jegi i mine yousee webmail kun havde 3 mails, indgået i dag. Jeg skulle se en gammel mail fra jul vedr. et gavekort . En Opringning til YOUSEE bekræfter at alle mails er skrottet og at man prøver at få dem tilbage.😡. Hvis du også har fået skrottet dine mail, må du bede YOUSEE om at få dem tilbage. SIKKE NOGET!
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2023 - 14:47 #1
Bruger web mail fra YouSee og alle er der stadig.
Avatar billede nu_igen Professor
18. januar 2023 - 16:23 #2
Så er det måske ikke alle der er ramt af sletningen … eller manglende overførsel.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2023 - 16:27 #3
Jeg har hørt om problemet før her på siden, men har ikke selv nogle erfaringer.
Jeg ved ikke om det primært er dem der henter mails ned på pc evt med Microsoft Outlook der bliver ramt?
Avatar billede nu_igen Professor
18. januar 2023 - 17:42 #4
#3 noget kunne tyde på det, for supporteren spurgte om jeg bruger Outlook.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2023 - 18:25 #5
Ja for hvem siger YouSee er skyld i det. Der kommer jo opdateringer til Office pakken som til selve Windows. Og det er derfor jeg beholder mine mails oppe i skyen både fra YouSee men også fra Gmail som jeg blandt andet bruger til Eksperten. Jeg har aldrig haft problemer med mails der forsvinder. Jeg har kørt sådan siden jeg stoppede med Xp i 2014.
Avatar billede nu_igen Professor
18. januar 2023 - 19:14 #6
Jeg kunne forstå på Yousee at de havde “bøffet” ved opgradering
Avatar billede poko1 Ekspert
18. januar 2023 - 19:44 #7
Det skyldes at YouSee har en stak dårlige medarbejdere og en ringe Support!
I September havde de et kæmpe nedbrud og vores Muligheder for at genoprette viste sig umuligt Efter mange forgæves forsøg med Div.medarbejdere fik vi at vide af en medarbejder at vores mail ikke fejlede noget! jeg forsøgte at forklare ham mit problem, hvorefter han fortalte mig at jeg ikke skulle lære ham noget om IT. Efter et stykke tid henvendte jeg mig i nærmeste YouSee Butik. Her forklarede jeg en medarbejder om mine problemer og om den besked jeg fik af en anden medarbejder! Så fortalte han at personen ikke mere var ansat hos dem, og at han ville sørge for at der ville komme en teknikker på besøg! Dette var D.14 December der har ikke været nogen endnu! For en uge siden fik min kone et brev hvor i de skrev at de forgæves havde forsøgt at kontakte hende Pr.Mail. hvilket vi godt kan forstå der var byttet rundt på bogstaverne før@: Det drejer sig om en Mail min kone fik i forbindelse med sin hjemmearbejdsplads hun har været ansat i Telegrafvæsnet TDC. i 40År og så skriver de mail til en anden person!!!
Blot et lille suk herfra! Så forvent ikke så meget!
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2023 - 19:55 #8
#7 Jeg oplevede ikke nedbrud i september måned på web mailen. Den ændrede til et nyt layout på et tidspunkt. . Men ikke nogle fejl og ej heller manglende mails ved dette skifte i udseendet.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. januar 2023 - 20:01 #9
#8 De var selv ude i pressen og bekræfte at de havde haft et landsdækkende nedbrud 04/9- Som også Mandag morgen i denne uge! 16/1! Også i TV2 Morgen!
Avatar billede nu_igen Professor
18. januar 2023 - 20:04 #10
Ja, jeg måtte låne en nødrouter, da nogen havde gravet et TDC Kabel over for enden af vores vej. Det var gratis og vi sendte routeren retur 8 dage efter med den label der fulgte med. Efter 4 uger fik vi en meddelelse om at vi ville blive debiteret  2.666,00 for routeren. Ved opringning fik jeg at vide at de havde modtsget routeren, men den vsr blevet lagt på  en forkert hylde. Så kom kreditnotaen beløbet  minus 9,95kr. Ikke et stort beløb, men havde jeg skyldt TDC, havde jeg nok fået en rykker. Jeg fik en lang forklaring, som jeg ikke forstod noget af, men ville blive krediteret næste kvartalsafregning. Det komiske er at vi ved afhentning af samme router i en YOUSEE BUTIK fik en faktura med på 1.560 kr., men vil blive debiteret for mere end en tusse mere. Hm…….
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2023 - 20:05 #11
Ok. Men det var så ikke noget som jeg bemærkede . Hvis det kun har været i løbet af dagtimerne har jeg ikke set på mail.
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2023 - 20:19 #12
Jeg har tidligere haft problemer med forsvundne mails fra YouSee. Hvor problemet egentligt lå, fandt hverken YouSee eller jeg selv ud af, men det skete ifm. at der blev oprettet en ny mailklient på min kones telefon. Vi har haft den samme mailadresse hos YouSee de sidste ca. 20 år, og i ca. 18 år var der 3 andre adresser tilknyttet kontoen på xxxxx.youmail.dk via YouSees mulighed for at oprette flere konti på samme mailadresse. Af en eller anden grund fandtes en del af de gamle mails på en af de senere oprettede adresser men ikke alle.

På PC'en mistede jeg al adgang til mine konti (med Thunderbird)  i 2-3 uger pga. oprettelsen af den nye mailklient på min kones telefon, og jeg fik først adgang igen efter mange samtaler med YouSee. Det viste sig, at synderen var en opdatering af deres system, fordi min kones telefon i den blev betragtet som et forsøg på at hacke kontoen. I de uger, problemet varede, kunne jeg det meste af tiden bruge min mail ved at logge ind på min YouSee-konto og derefter gå til webmail på profil.yousee.dk/vaelg-mailbox.

Computere, programmer og styringen af dem og deres opførsel virker ofte på måder, som overgår den menneskelige hjernes opfattelsesevne, men det skyldes ofte en ”fejl 40”, og den fejl kan så ligge hos brugeren af PC’en eller programmøren :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
18. januar 2023 - 20:33 #13
Blot til orientering! Og min kone var hos firmaet i 40 År før pension! og så sender de mail til en som ikke findes jeg har selv sendt mail til den forkerte og fik besked om at det var en ukendt mail???
Jeg var hos dem TDC. i 6 År. hvor jeg deltog i bygningen af Krydsfelter!
https://ibb.co/BKRGBBW
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2023 - 21:34 #14
#12 Det fortæller måske så at webmail er den mest stabile måde at få mail på. Jeg har uanset om jeg bruger Windows eller Android så tag jeg aldrig haft problemer med YouSee mail. Bruger den der slutter med ********@mail.dk .
Avatar billede poko1 Ekspert
20. januar 2023 - 09:48 #15
Jegl nu gerne sætte et stort ? ved kvaliteten af YouSee!
dette sker med en god halv times mellemrum.
jeg bliver oplyst om at min mail er forkert!
???  https://ibb.co/gFX2YTD  ???
???  https://ibb.co/17s7HLq    ???
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2023 - 13:17 #16
#15 Er det kun ved en given browser du har dette "problem"?
Jeg har ikke nogle problemer hverken i Edge eller Opera.
Chrome bruger jeg ikke til formålet. Kun andre enkelte ting.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. januar 2023 - 13:31 #17
#16 Det er både Chrome & Edge og det er ikke første gang.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2023 - 13:40 #18
#17 Ok.
#0 Jeg hopper ud af tråden her.
Avatar billede nu_igen Professor
20. januar 2023 - 14:58 #19
Ja, mit ingo var mest til info, men nu fjerner vi os ret meget fra det egentlige emne: at YOUSEE supporteren har meddelt at ting er gået galt ved implementering af nyt.
Så jeg afventer en sms med besked om jegbkan få mine gamle mails tilbage