Avatar billede Bent Juniormester
19. januar 2023 - 16:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 starter

Jeg har opdateret en pc fra Windows 8 til Windows 10, men den vil ikke godkende koden til Microsoft kontoen og så opdagede jeg at der stod at det var en Windows 10 starter som ikke kunne bruges helt det samme som en alm. Windows 10, der var kommet en meddelelse at der ikke var mere opdatering efter 10. januar. Er der nogle som har prøvet dette og hvad skal jeg gøre for at få den til at virke igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2023 - 16:46 #1
Hej Bent.
Sidder lige nu på mobil så lidt svært at hjælpe.
Men prøv at søge på Cyber Cpu og gå ind på Youtube videoer. Han viste for ikke så lang tid siden en video hvor man fjernede at man var bundet til Microsoft Store og ej heller kunne afvikle kommandoer. Jeg kommer lidt senere hjem og kan så linke hvis du ikke selv finder den
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2023 - 16:53 #2
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2023 - 16:54 #3
Hvad er dette enhed? Tablet udgave?

Windows 10 S er ret begrænset og er beregnet til uddannelse og måske til tablet udgaver.

Er dette almindelig PC/Bærbar, hent Microsoft værktøjet og installer almindelig Windows 10 Home eller Windows 10 Pro.

Kan være nødsaget til at gemme ISO først og ligge installationsmedium til USB, hvis direkte opgradering ikke hjælper.

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Jeg hopper af.

PS - du kan benytte Rufus til at lave usb installationsmedium
Avatar billede Bent Juniormester
19. januar 2023 - 16:56 #4
Jeg kan ikke rigtig finde det på Youtube, men tænker måske at Microsoft måske vil have en nu registrerings kode??
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2023 - 16:58 #5
Hov.
Det var til Windows 11 den video.
Jeg mener at huske at man inde inder Windows update kan deaktivere denne s mode i Windows 10. Men har man først gjort dette kan man ikke gå tilbage til s mode.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2023 - 18:18 #7
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2023 - 18:21 #8
Avatar billede Bent Juniormester
20. januar 2023 - 15:56 #9
Hej tak for de forskellige, men kan det være fordi at Windows 8 ikke længere opdateres og jeg så skal bruge en ny Windows 10 eller jeg kan nøjes med en ny Licens til Windows 10 home
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2023 - 17:06 #10
#9 Godt spørgsmål.
Da min mors Windows 7 løb ud på opdateringer lavede jeg en ren installation (ikke upgrade) på den hvor alt blev slettet på disken. Hendes pc blev installeret med Win 10 Home ved den lejlighed. Jeg brugte koden fra Windows 7 til at aktivere.
Din pc bør hvis den er født med Windows 8 have koden liggende i BIOS så hvis man stadig kan opgradere fra Windows 7/8/8,1 så må det være sådan.
Er det ren installation du har gjort?
Avatar billede Bent Juniormester
28. januar 2023 - 11:31 #11
Jeg har nu købt ny licens og har fået den til at køre win 10 home
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2023 - 18:42 #12
Forstår ikke du ikke kunne opgradere.  Jeg var i går oppe og opgradere en Windows 8.1 Home til Windows 10 uden aktiverings problemer hos en veninde.