Avatar billede lurup Ekspert
20. januar 2023 - 11:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tastatur virker ikke

Hej
Jeg har en Acer Aspire 3 A315-41 hvor tastaturet ikke virker mere.
Musepladen virker.
Kan den være deaktiveret på en måde ?
Avatar billede poko1 Ekspert
20. januar 2023 - 12:28 #1
Det har jeg også været udsat for! Satte min Windows 10  USB i Og kørte en reparation!
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. januar 2023 - 12:47 #2
Du har mulighed for at tilslutte usb-tastatur og opdaater driver der.

Har du ikke et sådan kan du bruge skærmtastaur og styre det via mus eller museplade.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2023 - 21:27 #3
Acer Aspire 3 A315-41

-Det er ikke fordi tastatur er deaktivere ved BIOS eller via Fn-knappen, vel?
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2023 - 21:38 #4
Se om dette skyldes Filter Keys der står i vejen?

https://youtu.be/Cpj_9noWdZA

-Derefter opdater alle software og driver til ' Acer Aspire 3 A315-41' -----> Fra acer's hjemmeside?

-----

Sidste udvej:

Det kunne sagtens også være at der er løs forbindelse fra tastatur til motherboard.

Simpelt intern undersøgelse kan løse dette, og tilslutte den igen, hvis den kom af forbindelse med bundkortet.

Åben bærbar og se om forbindelser sidder som det skal.
-Se bort fra skærm delen.

https://youtu.be/K-QFkkYy_F4