Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2023 - 02:45 Der er 11 kommentarer

Hvad er de 4 farvede taster på fjernbetjeningen til?

Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2023 - 07:00 #1
Funktionstaster i menuer.
Vil sige når du åbner en menu, vil en beskrivelse af hvad tasten gør blive vist i bunden af skærmen. I den nævnte menu ud for et fremhævet punkt vil der så kunne opstå 4 valg for dette punkt.
Ved ikke om det kan forklares anderledes. I manualen for tv bør der også stå beskvet noget om dette. Nogle tv skal man hente manual på nettet ud fra produktnummer på tv.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2023 - 07:00 #2
De kan vist også bruges i tekst tv mener jeg.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. januar 2023 - 10:17 #3
De benævnes vist nok Multifunktionstaster! Og som et Eksempel kan nævnes at nogle TV Stationer er den Blå F.eks. Til at starte et program forfra! Altså fra Programmet eller filmens start
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2023 - 15:46 #4
mit philips kan - når jeg har trykket på program-oversigten - bruge
rød: optag program (kræver at disk er tilsluttet)
grøn: indstil påmindelse til programmet
gul: vis optagelser
blå: hjælp til tv
Avatar billede kurtba Ekspert
21. januar 2023 - 22:24 #5
Hvis man ser et af DR´s programmer, kan man ved at trykke på den røde tast komme ind på det, som man kalder DR-tv. Det vil sige, at der kan man finde alle de programmer som man evt. vil gense eller missede.
Der er rigtig meget at vælge mellem derinde og der er forskellige muligheder for at søge og finde det, som man gerne vil finde.
På de tyske kanaler giver flere af de farvede taster også mulighed for at komme ind til andre menuer/muligheder, men der er forskel på ard og zdf osv. Så det må man lige eksperimentere med.
Er man inde på tekst tv kan man i bunden af billedet se, hvad de farvede taster har af genveje. På dr1 giver grøn f.eks. direkte adgang til side 110, som jo er et godt udgangspunkt, hvis man vil have overblik over, hvor de forskellige nyheder står.
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2023 - 23:58 #6
Der sker INTET ligegyldigt hvor tit jeg trykker på ALLE knapperne
Avatar billede claes57 Ekspert
22. januar 2023 - 05:19 #7
Tv skal have internet adgang. Ellers kan det kun vise 'tv' og ikke andet.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. januar 2023 - 05:43 #8
Hvis man nu fik navnet på dit TV at vide kunne det jo være at der sad en med samme TV Producent/Mærke, der kunne Guide dig til indstillingerne?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2023 - 06:20 #9
Og det er den originale fjernbetjening til det nævnte apparat?
For hvis ikke er det jo ikke sikkert der er indkodet en funktion i disse taster.
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. januar 2023 - 07:46 #10
LG
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2023 - 10:34 #11
Hopper af her. Kan ikke bidrage med mere.