Avatar billede nu_igen Professor
21. januar 2023 - 21:40 Der er 1 kommentar

Ipad foto og Icloud - begrænse serier!

Hej
Jeg har for sent set at der er kommet et “live” knap i PHOTOS. Det har jeg slettet via indstillinger nu. Men jeg har taget en del fotos med den dumme knap aktiv! Det er så røget med på Icloud og ved download til Pc er det efterfølgende ikke muligt at slette i mit ACDsee billedredigeringsprogram. Disse MOV filer er ikke til at åbne eller slette.
Jeg kan ikke slette dem på min Ipad, for billederne er en trin for trin vejledning af et kompliceret håndarbejde.
Jeg har brugt dagevis på det, blandt andet fordi det var svært at finde den rigtigevhvidbalance. Har brugt et Canon Ixus, G 7, G1x før det i dag lykkedes mig at tage billederne, som skal bruges i et ugeblad.
Jeg er også træt af at man kun kan downloade Icloud billeder i store mængder, når jeg kun har brug for enkelte billeder. Åbenbart kun efter en hel årgang!
Hvem kan henvise til en løsning af de mange spørgsmål?
Med venlig hilsen - Ingeborg …. Professor i at spørge.😖
Avatar billede nu_igen Professor
21. januar 2023 - 23:09 #1
Undskyld…. Jeg er blevet klogere. Serier kan man bruge sådan at man får vist hele serien og kan udvælge det billede, der er bedst og vælge det som favorit, hvorefter man kan beholde favoritten og slette de andre. Det findes i photo menun øverst til venstre. Live kan man slå fra…. Også efterfølgende, selvom det er optaget med live. Jeg ved ikke lige hvem der har fundet på det der “live” og hvem der har fornøjelse af det. Husker ikke om dr fulgte med 16.2 opdateringen.
Mit problem er altså løst🫣🥴🤗