Avatar billede _zorro_ Novice
22. januar 2023 - 20:34 Der er 4 kommentarer

Wifi kanal scanner

Hej.
Findes der en gratis app som kan scanne dit boligområde og vise hvilken kanal naboerne bruger til deres wifi?
Jeg har mistanke til at vores “kollidere” med en af naboerne og har derfor mange udfald på vores interne. Har forsøgt mange ting for at løse problemet,  men uden held.
Avatar billede milter Ekspert
22. januar 2023 - 20:46 #1
Avatar billede _zorro_ Novice
22. januar 2023 - 21:15 #2
Det skal være en app der ligger på AppStore. Har ikke PC. Bruger ipad.
Avatar billede thov Forsker
23. januar 2023 - 00:16 #3
I  Google Play hedder app'en WiFi Analyzer.
Udvikleren findes på olgor.com, og mon ikke app-store også har den.
Avatar billede INK Ekspert
23. januar 2023 - 10:10 #4
Min router fra YouSee har en indbygget funktion, der hedder WiFi Radar. Den viser alle naboers SSID med styrke på signalet og hvilken kanal, der sendes/modtages på.
Log in som administrator på din router og so om ikke denne funktion også findes.