Avatar billede Klaus W Guru
23. januar 2023 - 21:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvis udfordring

Godaften
I et ark jeg bruger til rejseafregning har jeg en udfordring.
Hvis jeg i Arket Stamdata B6 skriver København og B7 Århus kommer de meget nemt med over i arket Rapport E6 og F6. Det er der ingen problemer i. Nu bor jeg på Fanø så når jeg skal til København skriver jeg min afrejse i Arket Stamdata B6 den hedder Sønderho og København i B7.
Nu kommer udfordringen som jeg ikke kan løse, har prøvet rigtig meget med den ene, og den anden HVIS formel.
Nå jeg køre fra Sønderho til København sætter jeg et X i celle B19 i Arket Stamdata, så er det jeg ønsker at der i arket Rapport E6 står Sønderho og F6 står Nordby, det er for km penge at gøre.
Køre jeg modsat altså København til Sønderho, skal der i arket Rapport E6 står Nordby og F6 står Sønderho.
Men kun når jeg sætter X i celle B19.
Nogle der kan hjælpe
Hilsen Klaus W
Avatar billede kim1a Ekspert
24. januar 2023 - 10:21 #1
I E6:
=Hvis('Stamdatat'!B19="x";"Sønderho;'Stamdata'!B6)
I F6:
=Hvis('Stamdatat'!B19="x";"Nordby;'Stamdata'!B7)

Ellers tænker jeg nok du skal vise os arket for at vi forstår helt :-)
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
24. januar 2023 - 16:58 #2
Ellers skal du nok ud i noget
=Hvis(Og(Betingelse1;betingelse2);;)
Eller
=Hvis(betingelse1;Hvis(betingelse2;;);)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
24. januar 2023 - 22:19 #3
Avatar billede Klaus W Guru
25. januar 2023 - 07:00 #4
Godmorgen alle sammen
1000 tak for de 3 gode løsninger.
Jeg kunne bruge dem allesammen.

Goddag
til alle KW