Avatar billede skaanning Seniormester
24. januar 2023 - 12:05 Der er 8 kommentarer

automatik i excel

Hej er der nogen der kan hjælpe mig med følgende? måske med vba.?

jeg har 2 ark , i ark1 har jeg nogle navne i ark2 har jeg  områder
a1:d20 hvis man scorer under 10 og e1:h20 . hvis jeg scorer under 10 skal mit navn stå i en ledig celle i området a1:d20 i ark2.
Avatar billede skaanning Seniormester
25. januar 2023 - 05:49 #1
Hej jeg har har også spurgt på en anden måde også  , men der var der heller ingen reaktion, så hvad gør jeg forkert , eller er der heller ikke nogen her i dette forum der kan løse dette? :)
Avatar billede kim1a Ekspert
25. januar 2023 - 07:33 #2
Jeg tror du forklarer det for lidt til at vi forstår.
Du har navne i ark1
Du har områder i ark2 A1:D20 - hvad står der i dette område? Hvad mener du med scorer under 10?

Har du navne og score i ark1?

Måske du kan uploade et eksempel til dropbox eller lignende så vi kan hjælpe.
Avatar billede skaanning Seniormester
25. januar 2023 - 13:08 #3
Hej prøver om jeg kan forklare det lidt bedre.
jeg har navne i ark 1. I a1 har jeg Peter osv hvis jeg skriver 9 i b1 skal navnet Peter indsættes i ark 2 i en tom celle i området A1:D20
Avatar billede skaanning Seniormester
25. januar 2023 - 13:22 #4
Hej Kim1a jeg kan godt oploade det , men skal jeg ikke have en adresse , vi kunne også mødes på teams hvis jeg så bedre kan vise hvad det er jeg vil
Avatar billede kim1a Ekspert
25. januar 2023 - 16:55 #5
Dropbox er et sted du kan uploade og sende et link dertil.

Alternativt kan du finde min mailadresse under min profil og sende dertil.

Det der nok undrer er at du angiver du har lavne i A1:D20 - det lyder til du har navne i kolonne A, hvad står i de andre kolonner, og skal det også flyttes med over?

Altså en simpel ting der flytter Rækken til enten A:D eller E:F alt efter hvad der står i kolonne B?
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
25. januar 2023 - 17:29 #6
Kim tror der skal en Matrixformel til så man kan få de navne over hvor point er < 10
Jeg har bare aldrig knækket Matrixformler så jeg kan ikke hjælpe med formel!
Avatar billede skaanning Seniormester
27. januar 2023 - 08:17 #7
Hej kim du har ganske ret det er alt efter hvad der står i b, som afgør i hvilket område hans navn skal placeres i ark2 i et af de nævnte områder
Avatar billede skaanning Seniormester
27. januar 2023 - 08:20 #8
så hvi man kunne skrive sig ud af det ville det lyde sådan, hvis b >10 skal navnet der står i a1 copieres og indsættes i den næste tomme celle i området a1:d20 i ark 2