Avatar billede Lind Novice
27. januar 2023 - 21:02 Der er 1 løsning

SUM ud fra vopslag

Jeg har en række med ugerne 1-52 (for året 2023)
Ud for hver uge står et beløb. Jeg skal lave en formel som summere beløbene for de uger der indtil videre er gået af året. Dvs. hvis jeg åbner arket i uge 22, så skal den summere beløbene for de første 22 uger, men hvis jeg åbner det i uge 25, skal det summere beløbene for de første 25 uger.

Jeg håber det giver mening, jeg har rodet med den formel i ret lang tid nu, og den eneste løsning jeg kan komme frem til lige nu, er en meget meget lang HVIS formel, men det er ikke særlig elegant. :)
Avatar billede Lind Novice
27. januar 2023 - 22:07 #1
Det er faktisk lykkedes mig at løse denne selv. Har simpelt hen lavet en SUM(FORSKYDNING formel. :)