Avatar billede johnnylassen Seniormester
28. januar 2023 - 14:24 Der er 1 løsning

Disk ikke initialiseret

Har en Dell XPS M1730. Den skal nu skrottes. Vil dog gerne lige have kigget på data der ligger på den. På et tidspunkt startede jeg den op og ville kopiere data ud på ekstern disk. Det gik fint... Næsten... For jeg kunne så ikke læse disken, når jeg satte den i en anden pc.
Nu har jeg så pillet de to diske ud af Dell'en. (raid). Den ene disk skal så formateres??? Dur jo ikke. Så ryger data. Den anden ser jeg ikke. Går jeg så ind i computeradministration, kan jeg se den, men den er ikke initialiseeret. Nogen gode ideer til at få hevet data ud?
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2023 - 17:04 #1
Det lyder som RAID 0??

https://www.dell.com/support/kbdoc/da-dk/000132392/how-to-configure-raid-on-a-dell-pc?lwp=rt

Man kan desværre ikke overføre til andet enhed, se om det vil virke. Enheden skal understøtte RAID og hardware skal understøtte dette eksempel med Intel Chipset og Matrix Storage-software, uden disse skal der skaffes disse hardware eller som understøtter disse.

Du kan nok finde yderligere svar fra support om anbefaling medmindre du gennemgår anbefalinger fra linket.

Hvis det var RAID1 havde du lavet kopi af originalen og kunne bruges som aktuelt back af tidligere hdd.

Hopper af, og held og lykke.