Avatar billede EveryMA Mester
29. januar 2023 - 20:39 Der er 1 løsning

Lave sin egen embed/indlejring af egen side?

Hej

I kender det nok fra alle sociale medier: Trykke på indstillinger for et opslag dernæst trykke embed/indlejring så man får et kodestykke, man kan placere på sin hjemmeside og så dukker det ene opslag op.

Jeg har været igennem Google, men alt omhandler om hvordan man indlejrer fra andre sider og ind på sin egen. Mit spørgsmål er om nogen kan lede mig i retning af, hvordan jeg selv laver muligheden for folk at indlejre mine opslag (fra egen hjemmeside) til DERES hjemmeside?

Tænker umiddelbart i JavaScript kombineret med html+css. Det letteste ville være at lave en iframe, men det er dødt nu til dags.

Nogle råd til, hvilken løsning man kan gå efter?
Avatar billede Claus Wøbbe Juniormester
31. januar 2023 - 08:34 #1
For at give mulighed for indlejring af dine opslag fra din egen hjemmeside til andre hjemmesider, kan du overveje at bruge JavaScript APIs som for eksempel oEmbed eller Facebook Graph API.

oEmbed er en standard, der gør det muligt at indlejre indhold fra en hjemmeside på en anden hjemmeside ved hjælp af en enkel URL. Det understøtter en række forskellige medietyper, herunder videoer, billeder og sociale medier.

Facebook Graph API tillader dig at hente data fra Facebook, herunder dine opslag, og derefter indlejre dem på din egen hjemmeside ved hjælp af en enkel JavaScript-kode.

Disse teknologier kræver typisk en vis udviklerkompetence og erfaring med JavaScript og API'er, men de giver mulighed for en nemmere og mere standardiseret måde at give mulighed for indlejring af dit indhold på andre hjemmesider.