Avatar billede ErikHg Ekspert
31. januar 2023 - 19:24 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Vedr. grafikkort Palit GeForce GTX 1650 Storm X

Jeg har set et grafikkort af mærket Palit. Modellen hedder Palit GeForce GTX 1650 Storm X.
Det er der ikke noget mærkeligt i, men det der undrer mig er, at dette grafikkort fuldstændig "mangler" tilslutninger til strømkabel fra PSU´en.
Med andre ord er der kun soklen der kan forsyne kortet med strøm, hvilket overrasker mig.
Jeg har titlen "Ekspert" her på forummet, men det er i mange tilfælde mere af navn, end af gavn, derfor håber jeg at nogle kloge hoveder, her på eksperten,  kan komme med en forklaring.

På forhånd tak

Mvh.
ErikHg
Avatar billede puren Ekspert
31. januar 2023 - 19:53 #1
tænker det er dette kort du har https://www.komplett.dk/product/1129405/hardware/pc-komponenter/grafikkort/palit-geforce-gtx-1650-stormx#technical-details

hvis du scroller til bunden står der "Strømforbrug ved drift 75 Watt" en PCI-e port kan levere 75 watt så strøm ikke nødvendigt
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2023 - 19:53 #2
Prøv at læse linket herunder, hvor der bl.a. står: "In absolutely all scenarios, your motherboard will provide up to 75W of power to your GPU through the PCI Express x16 slot".

https://www.cgdirector.com/gpu-power-cable-guide/

Grafikkortet, du henviser til, behøver kun 75 W for at køre. Derfor.
Avatar billede ErikHg Ekspert
31. januar 2023 - 20:53 #3
Jeg takker for de hurtige og klare svar😊
Ja, man skal lære så længe man lever.

Mvh.
ErikHg