Avatar billede pallejens Novice
01. februar 2023 - 14:09 Der er 1 kommentar

Impotere kontakter fra et Excel regneark til Outlook

Jeg har navne, adresser og e-mail sorteret i kolonner i et Excel regneark.
Adresser og e-mail ønskes overført til Outlook adressekartotek.
Hvordan gøres dette?
Med venlig hilsen
Palle Jensen
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2023 - 14:16 #1
via en komma-separeret fil?
(jeg er ikke på outlook)
Start med at oprette en enkelt person i outlook, og eksporter kontakter til komma-separeret fil, så du kan se det design, du skal have fra excel.
Dvs excel skal have navn, adresse, by, mail i samme rækkefølge, og evt med tomme felter mellem.
Så burde det let eksporteres fra excel - igen lav en kopi af excel's komma-fil, åbn den i notebook, og slet alle linjer pånær 1-2, og importer så denne i outlook - bare for at se, om data står korrekt. Derefter kan du tage den samlede fil (hvor du lige sletter de 1-2 linjer, du allerede har) og importere dem.