Avatar billede valby Ekspert
04. februar 2023 - 13:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fra gammel iPad til ny.

Jeg har en meget gammel iPad. Den fungerer endnu, men det tager meget lang tid at starte den op. Spørgsmålet er, kan de ordbøger jeg har på den gamle iPad overføres til en ny?
Avatar billede INK Ekspert
04. februar 2023 - 14:43 #1
Alle apps du har anskaffet (gratis/betalt) i AppStore hos Apple kan frit overføres til ny iPad. Du skal selvfølgelig bruge samme Apple ID. Hvis din iPad er for gammel til at du kan overføre direkte til ny, skal du huske sikkerhedskopi til iCloud, og den nye sættes så op med denne sikkerhedskopi.
Avatar billede valby Ekspert
04. februar 2023 - 14:55 #2
Det er  sprogbøger og meget  mere  jeg har købt, derfor. Fint at jeg kan få dem over på en ny iPad. Jeg har dem liggende på min windows, de fylder 1,41 gb. Kan jeg ikke trække dem over i en iPad? Jeg kender ikke iCloud, men det må jeg så ellers finde ud af.
Avatar billede INK Ekspert
04. februar 2023 - 15:03 #3
Er det pdf filer? Så kan de gemmes i Arkiver på din iPad. Hvis det er Windows programmer, kan de nok ikke overføres.
Hvordan virker de på din gamle iPad? Ligger de som ikoner?
Avatar billede valby Ekspert
04. februar 2023 - 16:35 #4
Det er  ipa-filer, og ja på den gamle ipad ligger de som forslellige ikoner, som hver repræsenterer et program. Feks. Gyldendals sprogbøger har deres eget ikon osv.
Avatar billede valby Ekspert
04. februar 2023 - 17:44 #5
Jeg fandt ud af det med iCloud. Jeg har glemt mit iPad ID. Fik tilsyneladende mulighed for at oprette et nyt. Jeg udfyldte en meget lang række spørgsmål, for til sidt at få at vide, at kontoen ikke kunne oprettes på nuværende tidspunkt.
Det finder jeg helt uacceptabelt, og har derfor besluttet, at jeg ikke vil købe en ny iPad. Så hellere en lille bærbar.
Tak fordi, du fik mig til at undersøge mulighederne, og indse, at iPad er ude. 😁
Avatar billede INK Ekspert
05. februar 2023 - 00:14 #6
Et AppleID er normalt baseret på din mailadresse samt et kodeord. Hvis du forsøger at oprette nyt AppleID med samme mailadresse, vil det ikke være muligt.