Avatar billede tmonk Mester
07. februar 2023 - 16:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SSD error

Min PC er med jævne mellemrum begyndt at fryse og kun genstart hjælper får den igang igen. Når jeg checker SSD harddisken med Intel SSD toolbox får jeg en read scan og meddelelse:

"Error: An error was detected reading data from the selected Intel SSD. Contact your reseller or local Intel representative for assistance."

Jeg kan se, at der findes freeware SSD repair programmer, men er de pålidelige eller er risikoen får flere problemer overhængende ved at bruge dem? Med andre ord, er der nogen, som har gode erfaringer med den slags?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. februar 2023 - 16:55 #1
jeg ville kun stole på en formatering af disken, og en følgende tjek med producentens egen tool... - er det en Intel disk er Intel SSD Toolboks værktøjet. Samsung har deres, o.s.v...
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2023 - 17:58 #2
Jeg er enig i #1.
Avatar billede Peter Guru
07. februar 2023 - 18:20 #3
Godt.
Avatar billede valby Ekspert
07. februar 2023 - 18:54 #4
Hard Disk Sentinel reparerer ikke disken, men jeg opfatter den, som en god undersøger, af fejl, pålidellighe og levetid. https://www.hdsentinel.com/download.php
Avatar billede valby Ekspert
07. februar 2023 - 18:55 #5
Rettelse pålidellighe + d.
Avatar billede tmonk Mester
07. februar 2023 - 19:02 #6
SSD Toolbox fortæller om sundhedstilstanden, men fixer  ikke noget. Intel vedligeholder ikke den løsning, der fulgte med og deres nyeste program virker ikke til min ældre SSD. Jeg håbede, at der fandtes software som kunne reparere svagheder eller markere områder, så de ikke blev brugt. Måske en formattering vil gøre det, men jeg skal lige have anskaffet en backup pc inden.