Avatar billede mic mic Juniormester
08. februar 2023 - 18:58 Der er 3 kommentarer

microsoft konto og licens(office)

Har en w10 maskine, logget ind med min xx@outlook.dk konto.

Nu har jeg så haft et frygtelig hyr med at købe en office via microsoft, fordi det kreditkort jeg bruger ikke er valid med hvad microsoft accepterer.

Fik så rådet at tage i den lokale elektronik fidus og købe en office.. og det er så sket.

Udfordringen er så at når jeg vil bruge et program i officepakken så kigger maskinen imod min microsoftkonto og siger der ikke er en licens.. lig alt skal indtastes hver gang.

Hvordan får jeg den købte licens ind på min microsoftkonto?
Avatar billede INK Ekspert
08. februar 2023 - 19:48 #1
Hvilken office-pakke (2019, 2021 eller 365)?
Hvordan installerede du. Loggede du på microsoft med din Microsoft konto og downloadede derfra? Hvordan aktiverede du licensen første gang?
Avatar billede mic mic Juniormester
11. februar 2023 - 21:53 #2
Problemet er opstået således:
Først blev der forsøgt køb af en licens online/via microsoftkonto, men det blev aldrig gennemført da microsoft ikke accepterer videre mange typer kredit kort.
Så gætter på der hænger en ikke gennemført "ordre" der.. men hvordan mon man nulstiller det.

Så blev der købt en 365 hos el giganten, og her står vi så nu med en købt licens der ikke bliver accepteret.
Avatar billede INK Ekspert
12. februar 2023 - 07:14 #3
Metoden anvises her

https://support.microsoft.com/da-dk/office/aktivér-office-5bd38f38-db92-448b-a982-ad170b1e187e

I dit tilfælde ville jeg nok slette alle Office installationer først. Dernæst logge ind på min Microsoftkonto. Downloade 365 versionen og registrere den på kontoen.