Avatar billede Erik K Ekspert
08. februar 2023 - 21:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

tilføjet hd kan ikke ses

Min datter har monteret en ekstra intern hd i en stationær pc.
Hun havde fået den installeret og den havde fået tildelt et drevbogstav, men efter genstart kan hun ikke længere se den nye hd.
OS er win10
Hvad kan der evt. være gået galt og er der en løsning?
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. februar 2023 - 21:30 #1
Kan den ses i diskhåndtering ?
Kan den ses i enhedshåndtering?

jeg plejer at arbejde med diske i MiniTool Partition Wizard Free.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. februar 2023 - 22:07 #2
Også et godt program👍
Avatar billede Erik K Ekspert
08. februar 2023 - 22:16 #3
Nej, den kan ikke længere ses efter genstart.
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. februar 2023 - 22:26 #4
Jeg vil tjekke kabelforbindelserne - både strøm og data hvis det er en almindelig harddisk.harddisk - tag dem ud og monter dem igen - tryk dem helt i bund.
Avatar billede valby Ekspert
08. februar 2023 - 22:31 #5
Hvis det er en mekanisk disk, skal man, med fingerspidserne, kunne mærke, om den spinder.
Avatar billede Erik K Ekspert
08. februar 2023 - 22:37 #6
#4
Det var de samme anbefalinger jeg gav hende.😊
Så må vi se om det hjælper - men det bliver nok ikke i dag.
Tak foreløbig - jeg vender tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2023 - 06:36 #7
Giver din USB nok strøm efter genstart af pc? Prøv at ændre til høj ydeevne. Og husk også på om det er samme USB port du bruger. Nogle porte yder mere ampere end andre gør.
Avatar billede kurt54 Ekspert
09. februar 2023 - 06:45 #8
#7  usb porte der er blå yder mere (usb3) end udb 2 -
Men en intern disk er sjælden usb disk.
Avatar billede Erik K Ekspert
09. februar 2023 - 08:13 #9
Det er en intern hd
Avatar billede Slawomir Seniormester
12. februar 2023 - 11:22 #10
Jeg ville checke alle stik først ved at tage den ud og sætte den til igen.
Derefter ville jeg tænde maskinen og se om den kan findes i bios.
Avatar billede Erik K Ekspert
20. februar 2023 - 17:03 #11
Microsofts veje er uransagelige, men det kan ikke betale sig at spekulere over, hvorfor det pludseligt virker som forventet.

PC blev lukket ned og startet op igen dagen efter - surprise, så blev den tilføjede disk synlig uden andre indgreb.