Avatar billede hkprofil Forsker
10. februar 2023 - 14:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Foto lager

Jeg har hidtil synkroniseret mine billeder og video'er fra iPhone til OneDrive. Men det er vanskeligt at hente fotos frem på mobil fra OneDrive. Samtidig vil jeg gerne benytte CromCast via mobil til TV, men det virker ikke direkte fra OneDrive :-(
Jeg vil derfor nu overføre alle (og der er mange) fotos til iCloud og jeg har købt x-tra plads. Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan jeg nemmest får overført fra OneDrive til iCloud?
På min PC har jeg Windows og Microsoft 365. Min iPhone er en 11.
Håber på gode tips :-)
Avatar billede INK Ekspert
10. februar 2023 - 15:42 #1
Jeg ville nok vælge Google Fotos som lager. Appen virker fint på iPhone, og det er nemt at streame til ChromeCast. Men det er jo smag og behag.
Med OneDrive har du sikkert allerede dine fotos på din PC. Du åbner en browser (Chrome, Edge eller Firefox) logger ind på iCloud eller Google Fotos og uploader nu cine fotos.
Bemærk forskellen på iCloud og Google Fotos. iCloud er en synkroniseringstjeneste. Hvis du sletter et foto på din iPhone eller PC, så slettes det overalt. Google Fotos i skyen gemmer fotos indtil du aktivt sletter.
Avatar billede hkprofil Forsker
10. februar 2023 - 16:31 #2
Det lyder også som en god løsning med Google, så skal jeg lige finde Google foto.
Avatar billede INK Ekspert
10. februar 2023 - 16:59 #3
Appen til iPhone findes i AppStore.
Google Foto findes i en browser når du er logget ind med din Google konto (G-mail konto). I øverste højre hjørne er der 9 prikker. Tryk og find Fotos.
I Google Fotos kan du udføre let redigering af billeder. Du kan lave albums, gruppere efter ansigter, lokalitet og emner m.m.
Deling af fotos er også meget nemt.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2023 - 09:26 #4
husk lige, at du typisk ikke vil komprimere dine billeder i Google Foto (du vil holde den originale kvalitet) - standardindstilligen er vist nok med komprimering.
https://support.google.com/photos/answer/6220791?hl=da
Avatar billede hkprofil Forsker
13. februar 2023 - 10:06 #5
Min løsning bliver, at jeg beholder opbevaring på OneDrive. Mine fotos går direkte ind her.
Når jeg vil finde fotos frem, er det fint fra Google Foto, ligeledes hvis jeg vil vise noget via CromeCast, så må jeg overføre til Google Foto.
Takker for hjælpen.