11. februar 2023 - 11:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VBA kode til flere ark og flere diagrammer

Har her i dette forum fået fint svar til at ændre klokkeslæt på tidsakse ved hjælp af VBA

Se link med arket
https://www.sysform.dk/images/2016/Proto%20ver1.xlsm

Når der i arket Gantt Chart i celle B7 skrives en ny værdi for begyndelsestidspunkt i diagrammet på aksen med tider slår dette fint igennem i diagrammet.
Diagrammet er på ark Gantt Chart.

Mit spm. er nu om hvordan jeg kan få tiderne ved indtastning stadigvæk i B7 på Gannt Chart arket til at slå igennem på flere diagrammer som bliver placeret under faneark Ark1?
Kode???

Har prøvet men uden succes.
Avatar billede ebea Ekspert
11. februar 2023 - 12:56 #1
Hvorfor laver du ikke et rigtigt Gantt Chart? Det ville give dig, flere muligheder, samt have det du efterlyser, samlet i et nemt overblik.
11. februar 2023 - 19:16 #2
lettere sagt end gjort. Har ikke den nødvendige baggrund.
Nu laver jeg noget brugbart og derefter må der komme noget bedre.......

Håber på svar på spørgsmålet til VBA
Avatar billede ebea Ekspert
11. februar 2023 - 20:31 #3
#2 - ...lettere sagt end gjort.. Måske, men jeg ser det lidt derhen, at du har/får lavet noget, som du selv skal vedligeholde/udbygge, og ud fra dine spørgsmål, er det jo ganske svært, fremadrettet.

Et Gantt Chart, er både nemt at lave, og senere at vedligeholde, og opbygningen er baseret på formler og celle opbygning, samt betinget formatering, og ikke på Grafer.

Så mit bedste bud ud fra det jeg har set hvad du vil, er at lave det som et Gantt Chart.
12. februar 2023 - 22:07 #5
Tusinde tak for løsningen.