Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. februar 2023 - 13:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Jens Jacob Tychsen som Weyse i "Badehotellet". Hvilke sange synger han ?

-
Der er mange ældre slagere. Iørefaldende.
-
Jeg har, forgæves, søgt efter en "Playliste" over, hvad "Weyse" synger i
Badehotellet.

Mon jer, Eksperter, kan finde en liste ?

*
God Lørdag fra Jørn *
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. februar 2023 - 13:37 #1
Hej Ikke-ekspert

Jeg har været lidt på opdagelse på nettet, og har fundet noget der - måske - kan løse dit problem.
Jeg har indsat et link til (Fjæsbog) er ikke selv på dette medie, og håber du kan kommer videre ved hjælp af dette.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. februar 2023 - 14:09 #2
Tak, ErikHg ....
Ja - Og hvor er link ?
- Jeg synes ikke jeg kan se det ....
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. februar 2023 - 15:36 #3
Hej igen Ikke-ekspert - ja, det gik vist lidt for hurtigt. Jeg tror ikke at det var på Fjæsbog, men jeg har fundet noget her i stedet.

https://open.spotify.com/album/58ozQHLxUyx5Lrtvya2G64

PS. Jeg har aldrig selv set Badehotellet.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2023 - 16:01 #4
#3 Du har gået glip af en god dansk serie. Jeg har den på DVD også. Kan måske også genses på TV2Play.
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. februar 2023 - 16:29 #5
Jeg kan ikke se TV2 Play - for jeg vil ganske enkelt ikke betale for det.
Jeg er også mere til serier som Livvagterne, Borgen, Rejseholdet, Bedrag samt de svenske Beck, Wallander og lignende genrer. Men hver sig smag.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. februar 2023 - 16:38 #6
Jeg var 3 år om  at opdage, at Badehotellet "var noget".
Vores 2 døtre så det og min søster.
Jeg prøvede at se 1. afsnit i 3 år. - Lige pludseligt blev det interessant.
Polisk og historisk. Stauning og nyt fra Tyskland - Mere vedkommende.
Og så lånte jeg de første afsnit, jeg ikke havde set. På biblioteket.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. februar 2023 - 16:40 #7
Jeg siger : Mange TAK - ErikHg og 220661
Avatar billede valby Ekspert
11. februar 2023 - 18:07 #8
Jeg er delvis enig med #4.
Badehotellet er en god serie indtil 8 del, hvor Amanda bliver gjort til en tåbelig tyskertys, som bevidst får et barn med en tysk officer.
Der gjorde forfatterne vold på deres egen serie, de tabte tråden.
Vi lærte Amanda at kende, fra at være en forkælet pige, til at være en ung kvinde, som ikke alene tager ansvaret for sig selv, men også for sine forældre og søster, og tilmed sit ægteskab. 8 del er ikke Amanda.
Amanda gør ikke noget så tåbeligt og ansvarsløst, som at få et barn med en tysker. Og hun kan aldrig tage ansvaret, af hensyn til sig barn, og sine forældre.
Og hun kan heller ikke drive badehotellet, hvis sandheden kom frem, fordi gæsterne bliver forarget over hende. Jeg er dybt skuffet over, at serien, efter min mening, er kørt af sporet. Jeg har hele serien på BlueRay og har set den to gange.
Jeg blev dybt skuffet
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. februar 2023 - 18:19 #9
#8 - Så er jeg da ikke gået glip af noget 😉
Avatar billede valby Ekspert
11. februar 2023 - 18:56 #10
#9
Jo det meste var, indtil da god undeholdning. :-)