Avatar billede grzona Ekspert
11. februar 2023 - 14:10 Der er 11 løsninger

flytning af programmer

Hej Eksperten.

Jeg har 2 PCère som der ligger programmer på den ene som jeg gerne vil ha flyttet til den anden. Jeg har et USB han - USB han stik som jeg vil sætte imellem dem. På den måde kan jeg flytte data.
Men hvordan - og KAN man - overhovdet flytte programmer på dèn måde?
Hvis ja, hvordan gør man så?
Yder mere - hvis der er en MusicMaker kyndig hèr, hvordan kan man flytte MusicMaker til den anden computer uden at miste alle sine downloded soundspols. Måske kommer de igen når jeg logger ind i MusicMaker på den nye computer, men jeg ved det ikke, da jeg ikke har prøvet det før.
venligst
Peter
Avatar billede fase Professor
11. februar 2023 - 15:28 #1
Du skal ikke forvente at kunne overflytte programmer fra en computer til en anden. De fleste programmer skal installeres, fordi der lægges filer flere steder, og der skrives i registrerings databasen. Så installation på den anden computer er vejen frem. Der er enkelte programmer, som kan flyttes uden installation.
De downloadede soundspols ligger sikkert på din harddisk. Prøv at se i den mappe, hvor programmet er.
Avatar billede valby Ekspert
11. februar 2023 - 17:46 #2
Jeg er grundlæggende enig med #1, men hvis de to Windows versioner er ens, kan en del af programmerne køre alligevel.
Jeg har prøvet, at flytte en harddisk fra en computer til en anden, så kom der en besked: Der er lige nogle ting, vi skal have ordnet, og så kørte det meste.
Men det er ikke alt, som bare kører videre, så regn ikke med noget, men prøv det af.
Men det er altid mere sikrert, med en ny installation, hvis man ellers orker :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2023 - 18:22 #3
#2 Hvis det trick her virker som det skal kan disken fra den berørte pc klones over.
Spørgsmålet om licenser kan også blive et problem når det er andet hardware.
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. februar 2023 - 19:37 #4
Jeg har flere gange flyttet alt fra PC til PC med programmet macrium.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2023 - 19:44 #5
#4 Hvilket betyder kloning af disken 😉
Avatar billede valby Ekspert
11. februar 2023 - 20:00 #6
Ja og kloning svarer jo til at flytte en disk fra en PC til en anden.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
11. februar 2023 - 20:46 #7
Det bedste er at starte forfra, og ikke klone en gammel installation. Det er en god lejlighed til at får ryddet op. Du kan kopiere alle data ( dokumenter, billeder mv. over. Husk det hele gem evt. den gamle computer noget tid. Programmer skal installeres forfra, men det kan du stille og roligt gøre efterhånden som du får brug for dem.
12. februar 2023 - 00:21 #8
Avatar billede puren Ekspert
12. februar 2023 - 00:38 #9
back in the day da internettet ikke var noget alle havde så prøvet vi jo bare at gøre ting og så var der 2 udfald "yes, det virket" eller "nå, det virket så ikke hvorfor gjorde det ikke det??"
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
12. februar 2023 - 02:13 #10
#8 Denne side er jo bare en reklame for https://www.diskpart.com/partition-manager-pro-edition.html som er et kloningsprogram til 69,95 USD.
Reklamesiden er for at højne SEO værdien maskeret som en uvildig vejledning.
Avatar billede grzona Ekspert
13. februar 2023 - 22:01 #11
gode forslag :-)
Jeg endte med at flytte 3 gb på dropbox og resten brændt på dvd.
programmerne må jeg bare installere hen ad vejen
men tak for input :-)