Avatar billede bat1234 Juniormester
11. februar 2023 - 21:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ir remote til windows pc

Hej eksperter,
jeg vil gerne kunne styre min pc med en apple remote.
Den gamle Apple Remote (aluminum) - som bruger IR og ikke bluetooth.

Når jeg trykker på remoten skal den bare kunne sende nogle bestemte key strokes, som var det et tastatur.

Er der nogen der ved hvordan man kan lave dette nemt og smart?

Jeg tænker at jeg skal købe en IR reciever.
Og så skal der vel være et lille program på computeren, som laver signalet om til key strokes.
Men hvilket program - og hvordan.

Vh, Bat.
Avatar billede puren Ekspert
12. februar 2023 - 00:29 #1
det er jo på ingen måder en out-of-the-box ting så du skal nok selv bygge den fra bunden
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2023 - 12:06 #2
apple har en løsning, men kun til itunes på pc
https://support.apple.com/da-dk/guide/itunes/itnsa1c27e74/windows
så den kan noget, men at oversætte 'lyd op' fra apple til tastaturkommando er et stykke vej.
Avatar billede puren Ekspert
12. februar 2023 - 21:11 #3
Avatar billede bat1234 Juniormester
13. februar 2023 - 11:13 #4
Hej alle, tak for jeres bidrag.
Jeg har selv fundet denne, - det ser ud til at være det helt rigtige - så nu har jeg bestilt sådan en.
https://flirc.tv/products/flirc-usb-receiver?variant=43513067569384
Avatar billede claes57 Ekspert
14. februar 2023 - 07:36 #5
fiks ting - desværre nævner de ikke apple med et ord - men et forsøg værd.
Meld lige tilbage om den kan kodes til apple også.
Avatar billede bat1234 Juniormester
15. februar 2023 - 14:28 #6
Den kunne desværre ikke kodes med apple remoten. De havde ellers en apple remote på et af deres billeder. Det kan være det kommer med en update, - men måske har apple lavet deres så man ikke kan kopiere det eller noget. Jeg har set at andre har samme problem.

Anyway, nu har jeg 2 muligheder. Enten at bruge en anden ir remote - i så fald vil jeg skulle købe en - eller finde en anden løsning med en 2.4hz remote og dongle, hvor man kan programmere hvad den skal gøre på computeren. Det ville faktisk være helt fint, men heller ikke det har jeg kunnet finde nogen steder. Hvis nogen kender til sådan en dims må de meget gerne sige til.

Så lige nu går jeg nok efter at bruge en anden ir remote, end den apple jeg ellers havde håbet jeg kunne bruge.
Avatar billede bat1234 Juniormester
15. februar 2023 - 15:24 #7
Jeg kommer i tanker om at det også kan være med bluetooth. En bluetooth remote, og så en bluetooth reciever på pc'en. Her er udfordringen så at få oversat remotens signal til et keystroke.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. februar 2023 - 09:13 #8
Hvis det er en gammel apple-remode, du har haft liggende, så prøv lige at sætte usb til den så den oplades helt, og test igen.
Avatar billede bat1234 Juniormester
16. februar 2023 - 12:37 #9
@claes57, jeg tjekkede batteriet, og du havde sørme ret. Det var det der var galt. Doh!
Jeg havde ellers sat nyt CR2032 batteri i, men der sad et lille klistermærke på det som man skal pille af før det virker, som jeg havde overset. Nu virker apple remoten fint.
Altid godt at tjekke batteriet... ;-)

Apple remoten virker også glimrende sammen med FLIRC, så det er super.