Avatar billede Slawomir Seniormester
11. februar 2023 - 23:07 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Windows 11 product nøgle

Hej
Jeg har hentet windows 11 home fra microsoft hjemmeside og har installeret på en hel ny komputer.
jeg har lagt mærke til at der er meget forskel på priser til windows 11 licens, derfor vil jeg høre hvor I køber licens hen, jeg er på udkig efter licens på dansk.
Avatar billede puren Ekspert
12. februar 2023 - 00:27 #1
hvor har du kigget henne??
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 01:14 #2
Ps. Med Windows 10 installeret, får du automatisk tilbud om at opgradere til W11.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 07:46 #3
hvis den som Valby skriver er "født" med Windows 10 så vil den automatisk blive digitalt aktiveret.
Hvis det er en pc hvor der aldrig har været noget system på før, ja så skal du købe licens.
Jeg har hverken købt på E-Gear eller Producktkeys før, men jeg ville vælge at køre en retail licens da den kan bruges hvis du skal bruge den på en anden pc eller hvis du skal opgradere den så meget at det kræver en ny licens.
Mit bud er derfor Producktkeys.
https://www.productkeys.dk/produktkategori/software/operativsystem/page/2
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 07:47 #4
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2023 - 07:48 #5
Hvis du valgt at installere med opgradering ved installation behøver du ikke have licens.

Dit system har digital signatur er den installeret med Windows 7 Home eller Windows 10 Home, vil dette blive accepteret som Windows 11 Home.

Dette forekommer kun hvis den vil kræve et licens, at man køber licens for aktivering.

Licens kan købes med officielt Microsoft licens fra nærmeste storcenter eller nærmeste IT butik.

Vil du købe dette online officielt fra Microsoft kan dette klares her:

Windows 11 Home
https://www.microsoft.com/da-dk/d/windows-11-home/dg7gmgf0krt0?rtc=1

Windows 11 Pro
https://www.microsoft.com/da-dk/d/windows-11-pro/dg7gmgf0d8h4?rtc=1

Ukendt tredjepartsforhandler anbefales ikke, men verificeret partnerforhandler. Som Amazon, Bilka, Elgiganten mm.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 07:49 #6
#2 Hvor ser du Windows 11 licenser på E-Gear?
Avatar billede Slawomir Seniormester
12. februar 2023 - 10:06 #7
hvordan kan det være at der er så stor prisforskel og er der forskel på licens man køber microsoft eller productkeys? er det en lovlig licens man køber hvis man køber noget der er 1t kr billigere?
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2023 - 10:11 #8
Ja, licens vil så ikke stamme fra Microsoft og du skal rette henvendelse til den sted du har købt.

Og her standser den fulde understøttelse og understøttes direkte fra den online butik eller til den tredjepartsbutik.

Billigere licens er købt som bunke og som OEM licens og dette har Microsoft ikke understøttelse af, hvorimod du kan risikere at det ikke virker på disse meget billigere licens givere. Er dette noget der virker med at aktivere, så virker dette, hvorimod virker dette ikke kan du risikere at du ikke får aktivering.

Med Microsoft, er dette bevist fra dit konto kan overføres til andet enhed. Det kan man ikke fra "tredjepartsbutikker eller online butik".
Avatar billede Slawomir Seniormester
12. februar 2023 - 10:29 #9
tak for svaret :)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 10:52 #10
#9 Hvor har du den erfaring fra?
80% af dem der køber over producktkeys er tilfredse med deres køb. De fleste der ikke er det er fordi de ikke kan finde ud af at bruge konceptet.
Jeg kan ikke forestille mig de kunne drive en forretning hvis de købte licenser ikke var lovlige.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 10:54 #11
#8 Det er "genbrugs" licenser.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 11:00 #12
#9 Det er min erfaring at hvis en licens ikke har virket hos Producktkeys så er købere blevet tilbudt en ny som de så har kunnet aktivere.
Med hensyn til support som du beskriver så giver jeg ikke meget for det som Microsoft tilbyder. De tilbyder nemlig mindre hjælp end hvad man få fra en god support side. At sidde i telefon kø og få ca samme svar som kan gives i gruppen her giver jeg ikke en dyt for.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2023 - 11:00 #13
Jeg har tidligere købt enkelt billige såkaldte product keys, og kunne ikke aktivere den.

Lettere undersøgelse fandt jeg dette licens var kun en prøve version licens hvor den var tidligere delt fra online IT artikel, hvor dette ikke var aktuelt licens. Og beviste dette tilbage til online butikken og gav andet licens, og her virkede den hellere ikke og fik ikke pengene tilbage.

Er disse forhandler fuld ud transparent og hjælper med aktivering, har jeg ikke noget imod dette, og færdiggøre den handel man er berettiget til. Men er dette ikke sand, synes jeg ikke om disse "billige licens giver". Jeg har kun dårlig oplevelse af.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 11:05 #14
Har du handlet med de to der nævnes her i tråden?
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2023 - 11:09 #15
😊 Nej, på grund af dårlig oplevelse, skaffer jeg ting fra producenterne selv eller som er kun handelspartner. Aner slet ikke om de som er refereret her. 👍
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 11:12 #16
#16 Nej og derfor kan du jo ikke sætte de sider over samme kam. De ville ikke kunne overleve h is de ikke vsr troværdige.  Jeg ved at Valby har købt licenser hos E-Gear hvor  han hsr modtaget god support. Så jeg giver ikke noget for din erfaring. Du har bare brugt en forkert leverandør af disse licenser.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2023 - 12:00 #17
#17 🙃 Ja, e-gear.dk ser ud til at være vinder her end www.productkeys.dk.

e-mærke for e-gear.dk 🤓

Hygge§
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 12:48 #18
#18. Det har du ret i👍
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 14:32 #19
#7 Nej du har ret, det gik jeg fejlagtig ud fra :-(
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 14:42 #20
Da jeg skrev til  E-Gear, at Kaspersky ikke kunne køre sammen med Malwarebyte, tilbød de, at jeg kunne få pengene igen, hvis jeg ikke havde registreret Kaspersky.
Det havde jeg desværre, men det var da flot service fra  E-Gear  E-Gear 👍
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 15:34 #21
#20 Nu er problemet jo ikke så stort med det. Computere der er understøttet på Windows 11 kan også køre Windows 10. Så man kan jo bare installere Windows 10 og få den aktiveret og her efter lave en installation med Windows 11. Den vil så automatisk blive registreret.
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 15:42 #22
#22 Nemlig 😊