Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 15:39 Der er 52 kommentarer og
1 løsning

Er dise PC højtalere OK til film

Jeg har et par udmærkede hovedtelefoner, men er træt af at have den på.
Så jeg vil gerne have et sæt højtalere, at god kvalitet til tale og film.
Kan en af jer på Eksperten vurdere disse højtalere, eller foreslå nogle andre. prisen må gerne være betydelig højere. Men ingen Subwooffer.
https://www.avxperten.dk/pc-hoejtalere/creative-gigaworks-t20-series-ii-2-0-hoejttaler-saet.asp
Avatar billede puren Ekspert
12. februar 2023 - 15:55 #1
det kommer da helt an på hvad du har af forventning til dem??

Slår de et headset fra en mobil? Ja det gør de

Slår de et set Dali højtalere?? Tvivler på det
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 16:05 #2
Tak! Jeg glemte at skrive, at det er til en stationær med Windows 11.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 16:07 #3
Kabinettet er i plast. Jeg tror at det vil "spille med" og give en upræcis lyd. Jeg har selv nu pc højttaler med træ kabinet og det giver en fast god bas gengivelse. Mine hedder Edifier og er 2 vejs med bas reflex port.
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 16:11 #4
Jeg har nu set på Dali højtalere, men mit lydkort kan vel ikke trække dem?
Audio
        Sound Cards
            NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
            Realtek High Definition Audio
            NVIDIA High Definition Audio
        Playback Devices
            PHL 278E8Q (NVIDIA High Definition Audio)
            Højttalere (Realtek Audio)    (default)
            Realtek Digital Output (Realtek Audio)

https://www.hifiklubben.dk/dali-oberon-on-wall-vaeghoejtaler/dalioberononwallloa/
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 16:14 #5
Du skal have højttalere med indbygget forstærkning til pc.
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 16:17 #6
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 16:23 #7
Mine er en ældre model
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 16:24 #8
Ser du på det ene billede er der 230 volt tilslutning. Du kan prøve at se om der ligger en test på dem
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 16:25 #9
Tror dog denne model også har plast kabinet.
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 16:25 #10
OK, men hvordan får de strøm, batterier dur ikke.
Jeg er meget interesseret i de Dali højtalere, men de skal vist til en Reciver.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 16:31 #11
Billede 4 i det link du lagde viste strøm tilslutnig.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 16:54 #12
Mine minder lidt om disse der også er træ kabinet. Men om lyden så er den samme vides jo ikke. Mine er købt brugt og er sikkert over 10 år gamle.
c9KqQ_QIVSKHVCh1Qvw85EAQYFiABEgLX0fD_BwE
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 17:06 #14
Det lyder godt, men desværre har jeg store problemer med Bluetooth.
Jeg har 2 kvalitets hovedtelefoner, og de tabte jævnligt forbindelsen,
Så jeg vil foretrække et stik ind i PCén.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 17:11 #15
Der er phono stik bagpå. Kan ikke lige se på telefon her hvad der står ud for disse stik. Der medfølger kabel også står der.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 17:16 #16
Er på pc nu og der står "Line in" på disse stik.
Mine Edifier er Edifier R1900t ll
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 17:29 #18
Ja du har ret, det må være til line in. Men " i flot træ design"  betyder vel ikke, at det virkelig er træ?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 17:31 #19
Der står "trækabinet" i annoncen. Men om det er det ved jeg ikke.
Mine er lavet i 12 mm trækrydsfiner og er virkelig faste og tunge.
Fandt et review her https://youtu.be/Is8t3-pC-IQ
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 17:32 #20
Ps. Jeg mener, det er måske bare design, som dækker over plastik?
Som så meget andet, som ikke har en pind at gøre med træ.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 17:34 #21
Den er bygget i 15 mm mdf plade med folie på får jeg ud af denne side:
https://basic-tutorials.com/reviews/peripherals/edifier-r1010bt-review-bookshelf-speakers-for-beginners/
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 17:34 #22
Edifier also emphasizes that the cabinet of the Edifier R1010BT is made of 15 millimeter thick MDF and should be a kind of new edition of the R1000TCN speakers. The two systems are at least visually similar: they look almost identical. This test is intended to clarify whether the sound tuning of the loudspeakers is convincing, and what it looks like with the equally important points of workmanship and connectivity.
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 17:38 #23
For mig lyder flot træ design plastik som skal ligne træ. For hvorfor skrive design,
og ikke træ?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 17:42 #24
Fordi MDF er en plade der er beklædt med enten en folie eller en finer.
Det er normalt ikke ægte træ fra inderst til yderst på nogle højtalere.
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 17:43 #25
Jeg har set på en MDF plade, og det lyder jo rigtig godt. Og jeg tror du har ret i, at træ giver den bedste lyd. Så ja, det er nok det bedste bud.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 17:45 #26
Er du i nærheden af en Hifi Klub kunne du besøge der.
Ved de har aktive højtalere. Men det ligger ikke i den billige ende.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. februar 2023 - 17:48 #27
Når jeg spiller musik fra min PC. så Streamer jeg enten til mit Samsung eller til mit Pioner anlæg!
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 18:05 #28
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 18:17 #29
Watt gør at den måske kan spille højere. Men drifts effekten i selve enhederne gør også en forskel. Mine har 2x12 watt og når jeg sidder ved pc eller når jeg ser film og bruger højttalerne så er der nok effekt i mine. Jeg har tv stue på 15m2. Min forståelse for hvordan du skal bruge det er med ikke lang afstand til højttalerne
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 18:19 #30
Den første du beskriver har formodentligt plast kabinet.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 18:23 #31
Men generelt er det altid bedst at høre før man køber hvis muligt.
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 18:24 #32
Min stue er på 25m2, men jeg sidder jo lige foran højtalerne, så selv om jeg har alderdoms relateret høretab, skulle 24W vel kunne gøre det?
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 18:28 #33
Jeg kan sgu ikke beslutte mig. Træ lyder bedst, men den første har seperat bas og diskant. Og for gamle mennesker, er det vigtigt at få de høje toner med.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. februar 2023 - 18:31 #34
Mit samsung har utrolig god lyd men hvis vi fester sender jeg lyden til mit Pioner
Medie anlæg; og lukker for TV lyden Både når jeg ser video musik programmer eller Lyd i MP Format
https://ibb.co/N6HsyDC
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 18:40 #35
De er begge 2 vejs højttalere
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 18:44 #36
Nu så jeg lige den Dali du linkede til. Det sæt koster 5000 kr. Så er det ikke for dyrt så har de aktive højttalere fra 3000 kr og opefter. Så det ville jeg da selv afprøve først ved at lytte til dem i en butik
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 18:44 #37
Jeg har en lille, billig Onkyo reciver, i plastik. Men højtalerne er fantastisk gode.
Der er fin bas, og når jeg tager noget af den fra, får jeg de bedste højtelere til tale, jeg nogensinde har haft. Sel i meget store højtalere, lyder Tale dårligt.
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 18:57 #38
Denne her ser helt godt ud, og jeg kan se, den kan direkte tilsluttes en PC.
https://www.hifiklubben.dk/argon-audio-fenris-4-active-traadloes-hoejtaler---stereo/argfenrisa4ash/
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2023 - 19:07 #39
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 19:14 #40
#39 Tak, men det er ikke lige det jeg foretrækker :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 19:22 #41
Valby den som  jeg på deres side og derfor jeg skrev fra 3000 og opefter😉
Men som jeg  også skrev før så med denne kan du høre før du køber.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 19:29 #42
JørgenB læs #26 og 36 😉
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 19:44 #43
Jeg har set på nogle af de dyre højtalere, men spørgsmålet er, om jeg ike får mere end jeg har brug for, det er jo bare til en PC. Man kan vel også sætte HDMI stikket i computeren?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 19:52 #44
Du kan sætte en pladespiller til højttaler også da den har indgang for det også. Hdmi er jo digitalt. Så skal højttaler kunne bruges den vej skal der være en konverter der laver det om til analiog før det når forstærkeren i højttaler.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2023 - 19:54 #45
Men et besøg i butikken vil give dig svar på alt du har og spørge om. Og er det et godt køb kan du tage dem med hjem.
Avatar billede valby Ekspert
12. februar 2023 - 19:54 #46
Ok tak!
Avatar billede poko1 Ekspert
13. februar 2023 - 11:37 #47
Tænk over hvad du vil investere i når du køber nyt elektronik! I sær hvis du har tænkt dig at bruge et større beløb! I dag kan man få meget ud af at komponenterne kan arbejde sammen indbyrdes!
Her er F.eks. Min PC. Mit TV. Mit Musikanlæg Og min Mobiltelefon. Koblet sammen til et Hybrid foretagende! Via Bluetooth. https://ibb.co/JvvJtLD
I går skrev jeg godt nok Pioner men det er et Panasonic anlæg: sikkert P.ga, min Alder jeg bliver 80 i denne måned. Jeg eksperimenterer stadigvæk med elektroniske Gadgets. LOL. Her ser du Bluetooth under sammenkobling Og styring af enheder, med Mobiltelefon: https://ibb.co/M9PsN6Q
Og her kobler jeg Samsung og Panasonic sammen.
https://ibb.co/ryBPhwB
Blot et måske ligegyldigt indput så glem det!!!
Avatar billede valby Ekspert
13. februar 2023 - 12:34 #48
#47
Det er et udmærket indlæg. Men jeg har problemer med Bluetooth. Der er ikke indbygget Bluetooth i mine computere, de kører med USB. Og det kører rigtig dårligt.
Jeg har 2 sæt kvalitets telefoner, og oplever jævnlig udfald. Så jeg vil foretrække en fast forbindelse..
Avatar billede valby Ekspert
13. februar 2023 - 13:02 #49
Jeg har tænkt overdet, men kan ikke rigtig beslutte mig. Så jeg vil vente og overveje.
Men det biver måske Argon AudioFENRIS A4, som 220661 led hen til.

Jag takker for alle indlæg. 😁
Avatar billede poko1 Ekspert
13. februar 2023 - 13:48 #50
Jeg kan også streame min PC til Mit Samsung Via WIFI.
Prøv at højreklikke på en videofil og under Flere indstillinger se om du har muligheden? https://ibb.co/BT30CtH
Avatar billede valby Ekspert
13. februar 2023 - 23:40 #51
poko1
Deb var vist ikke til mig???
Avatar billede valby Ekspert
16. februar 2023 - 11:53 #52
Jeg kom i tanke om, at højtelerne ikke måtte være større, end at de kan stå ved siden af skærmen. Så jeg købte disse her; https://www.avxperten.dk/pc-hoejtalere/edifier-studio-r1280t-hoejttalere-2-vejs-42w-hvid-soelv.asp
Og jeg er meget tilfreds med dem. De er kanon gode til prisen. De har hver tre højtalere. Og de er fremragende både til musik og tale. Det var godt 220661 ledte mig ind på Edifier, og jeg er glad for alle indlæg. 👍👍👍
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2023 - 12:02 #53
Velbekomme 👍