Avatar billede per2edb Guru
13. februar 2023 - 21:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Billed kontrol

Jeg har en billed kolage med 10 små billeder placeret på en bmp fil på formen.

ER der nogen der ved om der findes koder / en kontrol der kan placeres hen over hvert  enkel billed for sig , hvorefter der popper en tekst op , samt ved klik giver en linkmulighed

Jeg ved det findes ved html ved web programering med her ved VBA ?
Avatar billede Gustav Ekspert
14. februar 2023 - 10:10 #1
Du kunne sætte billedelementets KontrolelementTipTekst til at vise linket, fx:

Klik her for at gå til: www.eksempel.dk

og så i øvrigt bruge billedelementets Click event til at åbne linket.
Avatar billede per2edb Guru
14. februar 2023 - 18:31 #2
Desværre nej så simpelt er det ikke.
Så jeg har ikke forklaret det godt nok

Jeg har kun et billed på formen
Dette ene billed rummer 10 enkeltbilleder

Jeg ønsker at få vist en popup tekst og etableret et link når jeg "stryger" hen over hert enkelt billed
Avatar billede Gustav Ekspert
14. februar 2023 - 18:47 #3
Aha.
Så kan du anbringe 10 transparente knapper hen over billedet, hver med sin tekst i KontrolelementTipTekst og hver med sin Click event.
Avatar billede per2edb Guru
14. februar 2023 - 21:41 #4
Hej  Hmmm. nej så opnår jeg jo ikke at slippe for knapper som er det jeg ønsker

Jeg går nu videre til et ander specielt spørgsmål .... se næste opslag
Avatar billede Gustav Ekspert
14. februar 2023 - 22:05 #5
Det er dog kun dig, der ved, at knapperne er der, så jeg forstår ikke helt.