Avatar billede per2edb Guru
14. februar 2023 - 21:46 Der er 2 løsninger

Opstart i Autoexec

Jeg har konstateret mit program starter meget hurtigere op når jeg starter med at aktivere autoexec i Makro indstillingen

Har i et bud på hvordan man "Tvinger" access til at starte op i autoexec
Jeg ved det skulle ske automatisk men det er ikke helt tilfældet
Avatar billede Gustav Ekspert
14. februar 2023 - 22:11 #1
Med mindre du har slået makroer og kode fra, er AutoExec det allerførste, der altid kører - du kan endda kompilere kode herfra.

Man skal manuelt holde en Shift-knap nede for at undgå, at AutoExec kører.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
15. februar 2023 - 10:28 #2
Det er muligt at angive AutoExec som et switch, se her:
https://support.microsoft.com/en-us/office/command-line-switches-for-microsoft-office-products-079164cd-4ef5-4178-b235-441737deb3a6#Category=Access
Så hvis du starter access med kommandoen
access.exe /x MinAutoExec
bliver makroen MinAutoExec udført.
Måske kan det bruges.
Når jeg har brugt det, har jeg brugt et andet navn til makroen, f.eks. AutoExecA, for netop at kunne se, at AutoExec ikke bliver brugt.
Smag og behag...