Avatar billede johnbr Seniormester
15. februar 2023 - 10:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Facebook Spy

Hej
Jeg var forleden inde på en gammel kollegas Facebook profil af ren nysgerrighed og et par dage efter fik jeg en venneanmodning fra ham.
Findes der en funktion på Facebook eller evt Google Chrome, som sladrer om sådanne besøg??
Avatar billede nopsen Ekspert
15. februar 2023 - 23:01 #1
det er sådan sociale medier som facebook fungerer, hvis du besøger en brugers profil vil facebook kæde jeres kontakter sammen og automatisk sende "venne" forslag ud, så de kan sammenkæde og fastholde på kryds og tværs og bruge de data til at målrette reklamer, indsamle data om jeres tilhørsforhold osv.. det er jo det de lever af.
hvis du vil undgå det, må du holde dig fra sociale medier eller undgå at søge på nogen du kender fra din egen profil, hvis du gerne vil være "anonym"
Avatar billede johnbr Seniormester
15. februar 2023 - 23:17 #2
Lige et tillægsspørgsmål.
Hvordan undgår man at søge på nogen fra ens egen profil, så man er anonym.
Avatar billede nopsen Ekspert
15. februar 2023 - 23:53 #3
det må du selv finde ud af, mit svar var ikke ment som en vejledning i hvordan man kigger anonymt på andres profiler, men en forklaring på dit spørgsmål om facebook har en funktion der sladrer om hvad du søger på.