Avatar billede frem-ad Professor
15. februar 2023 - 16:07 Der er 25 kommentarer og
3 løsninger

Stifinder i ny version mangler funktioner

Hej
Jeg har opdateret Windows 11 til nyeste opdatering, der kan jeg se Stifinder har fået nyt udseende, der er 2 knapper jeg mangler, ``Kopier til´´ og ``Flyt til´´ der er er en ``kopier´´ men der er kopier til holder og så kan man gå ind i den mappe man ønsker og få den ind i og ``sæt ind´´ .
Men jeg mangler de 2 knapper så der åbner en Pop-Up vindue hvor jeg kan vælge mappen jeg enten vil kopier til eller flytte til. Jeg ved godt jeg kan trække mappe/fil over til en anden placering i navigationsruden, hvor den så kopier, men det hjælper jo ikke med og flytte mappe/fil.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2023 - 16:10 #1
Du kan få den gode gamle windows 10 top i stifinder hvis du ønsker dette?
Det kræver blot en tilføjelse i registeret.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2023 - 16:19 #2
Midlertidigt løsning er øverste forslag.
Permanent er tip med registeret.
https://www.guidingtech.com/restore-classic-file-explorer-ribbon-in-windows-11/
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2023 - 16:20 #3
Og når det ligger der i baggrunden, hvorfor kan man så bare ikke få muligheden at løste det permanent uden at gå i registeret??
Typisk Microsoft.
Avatar billede klaudi Ekspert
15. februar 2023 - 16:24 #4
Du kan tilføje de 2 punkter i din højrekliks menu ved at hente denne .reg fil

https://www.elevenforum.com/attachments/add_copy-move_to_folder_to_context_menu-reg.8009/?hash=66457ea1c44d9e211340fc13fba48c94

Dobbeltklik på den og flet den i registreringsdatabasen!
Avatar billede frem-ad Professor
15. februar 2023 - 18:37 #5
220661 Den midlitidige løsning er ingen løsning. OG  `` it is important to understand that this method no longer works if you are on Windows 11 version 22H22 or higher´´ der er nået forbi, så den ¨permanente¨ løsning er væk.

klaudi hvordan /hvor tilføjer jeg den i registreingdatabassen, pt er den jo bare i overførelser.
Avatar billede klaudi Ekspert
15. februar 2023 - 18:55 #6
Dobbeltklik på den og klik ok/ja til bokse der åbner, så flettes den ind i registreringsdatabasen!
Avatar billede poko1 Ekspert
15. februar 2023 - 19:18 #7
Er det dette du er utilfreds med?
Den har ellers alle muligheder + mange andre du med tiden vil værdsætte
https://ibb.co/DW8R4Rv
Avatar billede frem-ad Professor
15. februar 2023 - 19:26 #8
Den skulle lige genstartes for det fungerede.
Men det er bare som også er i den nye version, når højre klikker så kommer den nye udgave og så skal trykke på ``Vis flere indstillinger´´ så kommer den gamle version frem hvor der så er de 2 knapper er.
Men det var da nemmere før, hvorfor skal Microsoft slette funktioner der fungere når de ikke kommer med et bedre alternativ. Det forstår jeg ikke, men det skal jeg nok heller ikke.
Avatar billede frem-ad Professor
15. februar 2023 - 19:32 #9
Poko1 Nej det er topbanneret https://ibb.co/rbxfm8P der mangler knapper
Avatar billede poko1 Ekspert
15. februar 2023 - 19:52 #10
Jeg syntes at sammen med de andre nye muligheder virker det meget fint!
https://ibb.co/7SmGt29
Avatar billede klaudi Ekspert
15. februar 2023 - 21:18 #11
Du kan få den "gamle" højrekliks menu tilbage med dette lille tweak

https://winaero.com/how-to-enable-full-context-menus-in-windows-11/#Ready-to-use_Registry_Files

Så er du fri for at vælge Vis mere...
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2023 - 21:48 #12
#8 Ja man forstår det ikke. De burde i indstillingerne give mulighed for valg.
Jeg har en Windows 11 Home på en bærbar jeg har. På denne har jeg installeret Explorer Patcher hvor jeg har fået gammel start menu tilbage samt de to ting du også nævner. Selve det nye system når men går i indstillinger er stadig det man kender fra Windows 11. Det synes jeg fungerer fint og har et pænt layout.
Avatar billede puren Ekspert
15. februar 2023 - 21:51 #13
jeg ser 2 fejl. den første at du opgraderet til win 11
den anden fejl at du endnu ikke har afinstallert det
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2023 - 22:01 #14
#13😂
Så "slem" er den nu ikke når men har modificeret den 😉
Avatar billede puren Ekspert
15. februar 2023 - 22:08 #15
#14 det er derfor jeg triller linux, fuld frihed, no nothing but open source code
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2023 - 22:19 #16
#15 Enig. Linux kører jeg på "hobby" plan. Godt system der sagtens kan erstatte Windows for mig som bruger. Og det kommer måske til det i 2025 når support på Windows 10 forsvinder.
Avatar billede puren Ekspert
15. februar 2023 - 22:22 #17
#16 jeg er flippet både privat og på job, på job har jeg dog en vm af win 10 men tro det er plus 10 dage siden den har været bootet op
Avatar billede frem-ad Professor
16. februar 2023 - 06:57 #18
Klaudi #11 Den mulighed er hvis blevet lukket for.
Mulighed 1 i PowerShell der kommer denne besked ``PS C:\Users\fedde> reg.exe delete "HKCU\Software\Classes\CLSID\{86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2}" /f
ERROR: The system was unable to find the specified registry key or value.´´

Mulighed 2 i regedit er den kode væk se her https://ibb.co/1Tv2mhw
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2023 - 08:35 #19
Havde min win 11 åben i aftes og her var gammel højreklik stadig funktions duelig. Men det er så måske fordi Explorer Patcher har taget helt over. Brugte reg tilføjelser i starten før jeg installerede den anden mulighed. Lavede en ren installation med 22h2 for ikke så mange måneder siden. Her kunne jeg med Rufus installere så jeg ikke behøvede Microsoft Konto.
Avatar billede klaudi Ekspert
16. februar 2023 - 10:10 #20
Jeg har w11 og bruger det fix, du skal hente deres "klar til brug" tweak, pakke ud og dobbeltklikke på det eller højreklikke på det og vælge Flet.

Download registry files in a ZIP archive using this link.
https://winaero.com/downloads/2021/09/restore-classic-context-menus-in-windows-11.zip
Avatar billede klaudi Ekspert
16. februar 2023 - 11:10 #21
Nå man kan åbenbart ikke hente zip fil direkte.

Så hent her:
https://winaero.com/how-to-enable-full-context-menus-in-windows-11/#Ready-to-use_Registry_Files

Download registry files in a ZIP archive using this link.
Avatar billede f-arn Guru
16. februar 2023 - 12:56 #22
@frem-ad

Jeg ville ikke slette, "
reg.exe delete
, men tilføje, "reg.exe add", såden her...
reg.exe add "HKCU\Software\Classes\CLSID\{86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2}\InprocServer32" /f /ve
Avatar billede f-arn Guru
16. februar 2023 - 13:05 #23
Nå, jeg skulle vis ha' tjekket hvordan det så ud først, for " og , ligger ikke helt som det var meningen 😄

Kom så med den rette mulighed for pokker 😃
Avatar billede frem-ad Professor
16. februar 2023 - 15:50 #24
Mange takfor alle inputtene. Det var Klaudi der havde løsningerne.
Avatar billede f-arn Guru
25. februar 2023 - 10:36 #25
Nej, løsningen var #2, men du læste forkert, og brugte den forkerte kommando 😎
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2023 - 11:10 #26
Jeg "overlever" nok dette😉
Avatar billede klaudi Ekspert
25. februar 2023 - 11:27 #27
#25
Løsning er ikke #2 for alle, se #5

På min virker det ikke mere, men har gjort.

Citat fra
https://www.guidingtech.com/restore-classic-file-explorer-ribbon-in-windows-11/

Before we begin, it is important to notice that some methods may not work depending on the version of Windows 11 you are running on.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2023 - 11:36 #28
#27 Korrekt. Har man 22H2 ser det ikke ud til at virke mere. Brugte selv den med ImprocServer32  inden jeg fandt en anden løsning
Jeg bruger Explorer Patcher i stedet. Den klarer de bruger problemer der er i Windows 11. Jeg er blevet gjort bekendt med at Explorer Patcher kan chrashe start, men jeg tænker det er en ældre version der gør det. Jeg bruger den fra november 22.