Avatar billede hkv Forsker
21. februar 2023 - 12:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stofa TV

Jeg flytter om nogle dage ind i et nybygget rækkehus.
Som TV-leverandør har jeg Stofa, og jeg får flyttet mit signal
fra min nuværende adresse til det nye rækkehus.
I det nye rækkehus er der ingen Coax vægstik.
I teknikskabet sidder denne Stofa fordeler, hvor signalet går ind.
https://ibb.co/8Y679F1
I min stue sidder dette vægstik:
https://ibb.co/x34kLhJ
De 2 sorte er RJ45 udgange. Er det så meningen, at der skal fremføres Coax-kabel, i et tomrør, til den i midten, eller hvad?
Kan nogen svare på det, og eventuelt hvordan?
På forhånd tak
hkv
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. februar 2023 - 13:41 #1
Jeg forstår godt at du undrer dig - jeg har lige søgt på nettet og kan ikke finde det pågældende vægstik. Normalt er vægudtaget med RF/F stikforbindelser.

Men prøv alligevel at se på linket:

https://www.wattoo.dk/lk-ihc-net-basic-tilslutningskabel-for-r-og-tv-3-0-meter-2-meter-1088007257
Avatar billede claes57 Ekspert
21. februar 2023 - 15:36 #2
stik på væg er bare en tom plade - der skal de ønskede ledninger fra stofa/norlys kobles på i hhv Data og TV på fordeleren.
Det ordner montør når dit stofa skal aktiveres (du skal vel også have internet, så der kommer en router på Data også)
Avatar billede hkv Forsker
28. februar 2023 - 21:40 #3
#1 og #2 - tak for respons, og jeg beklager jeg ikke har svaret før, men sygdom og flytning har taget tiden.
Jeg har ikke fundet en løsning endnu, men jeg har talt med en anden, der også lige er flyttet hertil, og han har trukket kabel op gennem loftet i stuen, og ned i teknikrummet. Det ønsker jeg ikke.
Jeg streamer tv i øjeblikket, og har en chromecast, så jeg ser tiden an, inden jeg foretager mig mere.
Endnu en gang tak.
Mvh hkv
Avatar billede hkv Forsker
13. april 2023 - 16:05 #4
Opfølgning:
Så er problemet løst.
Jeg har købt og opsat denne boks i mit teknikrum.:
https://www.av-connection.dk/?PNo=MC-TVB02
Koblet coax indgangssignalet til boksen, og på den måde, sendt signalet ud gennem RJ45 stikkene i stue og soveværelse.
I disse stik er der så brugt de kabler, som du, #1, henviser til.
Og så er der lige pludselig flowtv igen.
Mvh hkv