Avatar billede ToryL Novice
21. februar 2023 - 19:01 Der er 6 kommentarer

Adresse Look-Up Brower Issue

Hejsa.

Jeg har i længere tid haft en udfordring, som kun kommer når jeg bruger min private PC - og uanset hvilken browser. Når jeg skal udfylde formular, hvori adressen skal udfyldes, fx ved tilmelding til forsikringer, køb af mobiltelefon igennem teleselskab, melde flytninger mm. Så plejer jeg at taste de første 3-4 bogstaver i adressen, og kan derefter se en oversigt over adresser i Danmark, hvor jeg så kan vælge min egen adresse.

Jeg går ud fra at der må være noget adresse register funktionalitet tilknyttet diverse hjemmesider, problemet er bare, for at par måneder siden, så stoppede den funktion med at virke på tværs af alle browsere på min PC. Så når jeg nu taster en adresse ind, så dukker der slet ikke en oversigt op, og jeg kan ikke vælge min adresse. Det betyder jeg ikke kan bruge formular på nettet, som anvender denne type funktionalitet, hvor adressen skal kunne vælges på baggrund af en oversigt.

Nogen der ved hvordan man løser det? Jeg kan sagtens gøre det med alle ande enheder, som mobiler, arbejdspc, bærbar mm. Det er kun et problem på min private PC.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2023 - 19:10 #1
Lyder som autoudførelse ikke er slået til
Avatar billede ToryL Novice
21. februar 2023 - 19:19 #2
Det tror jeg ikke er problemet, da så autoudførelse burde være slået fra på både Edge, Firefox og Chrome? - Det virker på alle andre felter når jeg udfylder formula, selv på adresse feltet bliver adressen tastet ind, men der er funktionalitet i formularen, som nægter mig mulighed for at trykke "næste" eller "videre til næste skridt", fordi den tror adresse feltet er tomt (insistere på at jeg skal vælge adressen på baggrund af adresse registeret, som aldrig dukker op).
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2023 - 21:43 #3
🤣 Alle browser?

Har du spurgt ind til ejeren af siden?
Kigget på bruger medlemmer med deres spørgsmål?
Set efter om medlemmer melder samme problem omkring dette på deres platform?
Skrevet email til dem?
Nærlæst deres betingelser på deres hjemmeside?
Læst om der er nyhed på deres platform?

Det kan trods alt være, hvis det trods alt kun er "teleselskab" hjemmesiden den ikke virker, kan det være, at dette er per design, er tidligere funktionalitet ikke virker, fordi der er lavet ændringer fra dem ikke dit "browser" problem. Nogen her vil ikke kunne løse dette, hvis ændringer kommer fra udbyder hjemmesiden, men kun dem der kan oplyse eller rette det.

🤓👍 Hygge§ - jeg hopper af
Avatar billede ToryL Novice
22. februar 2023 - 07:27 #4
Tror ikke man skal være Einstein for at regne ud at jeg mener alle browsere som jeg tilgår på min private PC - dem jeg lister op 😅 Og man skal nok heller ikke være særlig klog for at kunne regne ud, at det ikke er et specifikt browser/platform mæssigt issue når jeg kan tilgå dem på mine andre enheder og det virker 😂.

Og derudover, så har jeg jo forklaret, at det ikke kun er teleselskabet, men andre sites også, så kan ikke forstå hvorfor du skriver, “ hvis det trods alt kun er "teleselskab" hjemmesiden den ikke virker”. Det ved du jo at det ikke er, så hvorfor forklare det 😂 Så dit opslag må man definere som værende spild af tid 🤣 Tak for forsøget alligevel!
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2023 - 08:45 #5
Oplever du det er kommet efter 22H2 der kom i efteråret?
Avatar billede ToryL Novice
24. februar 2023 - 17:58 #6
Ja det tror jeg faktisk det skete i hvertfald efter en opdatering