21. februar 2023 - 21:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Jeg slog Internal Graphics fra

Jeg har lige bygget min egen pc for første gang for nogle dage siden, som gik vellykket. Efter jeg havde bygget den, besluttede jeg mig, for at se, hvor godt den kørte. Jeg kørte derfor en test, der vidste hvor godt den kørte, i forhold til hvor godt den skulle køre. Da jeg kiggede på resultaterne, opdagede jeg, at der stod, at den brugte min processors grafikkort. Det kunne jeg ikke forstå, fordi jeg kunne se på enhedshåndtering, at der både var min processors grafikkort og min 3060'er. Jeg besluttede mig derfor for at søge under, hvordan man slog processorens grafikkort fra. Jeg fandt et indlæg, om en der skrev, at man bare skulle ind under BIOS, og slå Internal Graphics fra. Det gjorde jeg så, men efter jeg gemte ændringerne, blev min skærm sort. Efter noget research har jeg fundet ud af, at det nok er fordi, at det andet grafikkort nok ikke er slået til. Problemet er bare at jeg ikke ved hvordan hvordan jeg ændrer indstillingen igen.
Jeg håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede milter Ekspert
21. februar 2023 - 21:43 #1
Dit 3060-kort har sin egen udgang bag på computeren. Har du koblet din skærm til det?
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2023 - 22:01 #2
#1 Enig med milter. Se om det hjælper med at skifte skærmkabel fra PC til grafik kort.

Du kan også se om du kan komme ind i bios ved at trykke på F12 eller Esc, eller samme procedure du kom ind under, og se om der kommer liv på skærm og aktivere GPU ved PCI indstillinger, eller det interne skærm. Starter den normalt, byt skærm kabel om fra PC til grafikkort og se om dette rettes.

Alternativt, kan du nulstille bundkortet ved at tage strømkabel af og bundkort batteri af. Tryk tændt knappen et par gange.
Tilslut begge batteri og strøm tilbage.

Husk, at det er nødvendigt at gå ind i bios igen, og rette dato og tid og gemme den.

Held og lykke  🤓 jeg hopper af