Avatar billede per2edb Guru
22. februar 2023 - 18:21 Der er 5 kommentarer

VBA koder for computer brugeren

I min app skal jeg sikre mig det kun er den ønskede bruger på maskinen der kommer ind i appen

Har i VBA koderne for computerens:
- Bruger navn
-Password
- En tilknytning til den benyttede computer
  (Måske et bundkort nummer eller ......)
Avatar billede Gustav Ekspert
22. februar 2023 - 18:37 #1
Der er temmelig mange måder at angribe det på.
Du må starte med at definere "ønsket bruger", siden du også nævner bundkort, og så ellers bruge noget tid på at søge.
Avatar billede martens Guru
23. februar 2023 - 06:49 #3
Du kan jo læse værdier fra registreringsdatabasen via VBA.
( Jeg har nogle eksempler, hvis du skulle være interesseret )
Du skriver ikke om databasen kører på standalone PC eller om den er tilsluttet et domæne ( Active Directory ),
Men hvorfor ekstra sikkerhed ? Er du bange for at databasen bliver kopieret og brugt et andet sted ?
For har du adgang til maskinen er det jo blot at kopiere og tilgå databasen af bagdøren, hvis man virkelig vil have fat i indholdet..
Avatar billede per2edb Guru
23. februar 2023 - 13:13 #4
Den kører på standalone

Ja jeg ønsker den ikke skal kunne køres et andet sted fra

Hvordan  ?  tilgå databasen af bagdøren
Avatar billede HHA Professor
23. februar 2023 - 14:46 #5
Hej, ved ikke om det er det samme i Access, men har dette i Excel:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1036494