24. februar 2023 - 16:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Læs-højt funktion på hjemmeside

Hej

Jeg har set på en del af statens hjemmesider, at der findes en knap, hvormed man kan få læst sidens indhold højt. Det kunne jeg måske godt tænke mig at have på min side, da jeg har nogle svagtseende besøgende.

Kan nogen forklare, hvordan jeg bedst gør det?

Min side er opbygget i Umbraco. Det vil primært være aktuelt på mine blogindlæg, som f.eks. det her: https://www.slaegtshistoriker.dk/blog/var-din-forfader-husmand-bolsmand-eller-gaardmand/

Jeg overvejer også, om det overhovedet er nødvendigt. Hvis man er svagtseende, har man så ikke en skærmlæser? Jeg vil gerne sikre, at min side er tilgængelig for så mange som muligt, så alle forslag i relation dertil er meget velkomne.

Med venlig hilsen
Lene D. Kottal
Avatar billede claes57 Ekspert
24. februar 2023 - 16:28 #1
det er statens, og gratis...
https://www.adgangforalle.dk/default.efact?pid=7952

det vil så nok være smart, hvis brugeren sendes til en side hos dig, hvor alt overflødigt (top/bund tekster link til facebook osv) er fjernet, så det er den rå tekst på siden der oplæses.
24. februar 2023 - 19:07 #2
Mange tak. Det er heldigvis meget nemmere, end jeg frygtede.

Mvh
Lene