Avatar billede lurup Ekspert
26. februar 2023 - 17:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mac med meget system data

Jeg har en Macbook air ca. 18 mdr. gammel hver der er 250 gb HD. Kan det passe den bruger 164 gb til systemdata ? Hvad kan jeg gøre ved det .
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2023 - 18:18 #1
så ligger der nok et par backup/image på den også
Tjek hvor din backup ligger (den bør ligge på eksternt drev) - og hvis du har en tidsplan fx første mandag i hver måned, og den eksterne ikke er koblet på der, så kan backup vælge at lave det internt.
Avatar billede INK Ekspert
26. februar 2023 - 19:53 #2
Enig med claes57. Alle Mac-brugere bør anvende TimeMachine som backup. Når den eksterne harddisk ikke er tilsluttet lagres backup på selve harddisken på Mac'en. Tilslut det eksterne drev og TimeMachine kopierne udtyndes og giver plads.