Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2023 - 18:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

win11 - gennemsigtig proceslinje

Det har virket til dagens opdatering direkte fra windows - nu er den med bundfarve (mit valg i dag, da jeg ikke kunne finde gennemsigtig)
Er der en, der kan hjælpe min hukommelse på vej, eller er det opdateringen, der har fjernet muligheden?
Dagens opdatering er "2023-02 Samlet opdatering til Windows 11 Version 22H2 til x64-baserede systemer (KB5022913)" og jeg er ikke typen, der går en version tilbage, da opdateringer primært retter fejl.

M$ har så også lagt deres elskovsbarn LinkedIn ind igen - den er ude igen - resten ser ok ud.
Avatar billede valby Ekspert
02. marts 2023 - 19:44 #1
Personlig indstilling/ Farver.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. marts 2023 - 12:15 #2
det var
"Tilpas farverne på knappen Start og proceslinjen (denne indstilling er kun tilgængelig, hvis du vælger Mørk eller Brugerdefineret som din Windows farve)."
jeg har Lys...
Avatar billede valby Ekspert
03. marts 2023 - 12:47 #3
Så var det altså ikke den rigtige løsning, så må du snuppe løsningen selv.:-)
Avatar billede klaudi Ekspert
03. marts 2023 - 12:53 #4
Det virker ikke mere efter den seneste opdatering. Har prøvet med 3. parts programmer som translucentTB og lively wallpaper, de virker heller ikke, så det er igen MS der laver numre 🙃
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2023 - 13:12 #5
Den findes i to dele for transparent effekter.

1. Personalisering derefter ind i Farver.
https://youtu.be/0m9iC5tbn_0

2. Tilgængelighed derefter ind i Visuel effekter.

--

Alternativt kan det være at der ikke er sat det ønskede ydeevner.
Søg , skriv "ydeevne", og vælg derefter "Juster udseendet og ydeevnen af Windows" på listen over resultater.

På fanen "Visuelle effekter" skal du vælge "Juster for at opnå den bedste ydeevne" > "Anvend".

Genstart din pc, og se, om det gør din pc hurtigere.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. marts 2023 - 15:57 #6
>klaudi - jeg har sendt et skærmdump til m$ feedback funktionen med reference til navnet på opdateringen.