Avatar billede arnepedersen Forsker
05. marts 2023 - 12:40 Der er 9 kommentarer

Støvpose til Excentersliber

Jeg har købt en Bosch Excentersliber og på den sidder en lille box til at opsamle slibestøvet. Boxen er ikke tæt, og der er slibestøv alle steder.
Kan man selv lave en støvpose, eller har i en løsning på hvad jeg gør.
Mvh Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2023 - 13:22 #1
Finde en adapter og sætte støvsuger på.
Avatar billede arnepedersen Forsker
05. marts 2023 - 13:36 #2
220661 Jeg tror min kone bliver sur over slibestøv i støvsugeren.
Er heller ikke sikker på den har godt af det. Men tak for svaret.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. marts 2023 - 15:15 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
05. marts 2023 - 16:43 #4
>#3 proshop er billigst med lige under 17 kr pr pose ved køb af 10.
De må kunne findes langt billigere i udlandet...
Avatar billede milter Ekspert
06. marts 2023 - 00:23 #5
Og du vil nok finde ud af, at ligegyldigt hvor mange løsninger, du afprøver, så vil du aldrig slippe for støv ved slibning. Men det ved du måske allerede?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2023 - 06:32 #6
Som tømrer der bruger sådanne værktøjer ved jeg at støvsugeren er den bedste løsning. Kender du ikke en der har en lille industri støvsuger?
Avatar billede arnepedersen Forsker
06. marts 2023 - 10:03 #7
Jeg havde forestillet mig at man måske selv kunne lave en. Måske med en stofpose der kunne tømmes og genbruges.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2023 - 12:13 #8
Maskinen genererer selv luft til udsugning.
Hvis posen er for tæt kommer der ikke noget i den. Og selv på pro maskiner er denne pose ikke helt god nok.der kommer stadig støv fra selve sålen på maskinen.