Avatar billede bbkdk Seniormester
07. marts 2023 - 10:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Arket er fuldstændig låst

Jeg er ikke nogen øvet bruger i Excel, men alligevel.

Jeg indsatte (vistnok) et tekstfelt, som jeg få ikke skulle bruge. For at slette det, trykkede jeg Crtl + Z. Da det ikke virkede, slettede jeg alle de data, der åbenbart knytter sig til feltet. Men feltet er stadig vist på skærmen.

Det har så resulteret i, at uanset hvor jeg klikker i arket for at gøre et eller andet, får jeg teksten "Referencen er ugyldig".

Jeg kan ikke lukke regnearket, eller noget som helst andet. Jeg kan ikke engang kopiere dataene over i et andet ark, da den stadig kommer med fejlmeldingen.

Håber virkelig, at der er nogen har har en løsning.
Avatar billede ebea Ekspert
07. marts 2023 - 10:35 #1
Crtl+z er ikke til at slette med, men til at fortryde en handling med, x antal gange.
Avatar billede bbkdk Seniormester
07. marts 2023 - 10:45 #2
Fortsættelse:

Det eneste mulighed for at anvende arket, er åbenbart at gå ind under "Hjem". Derefter er feltet yderst til højre "Søg og vælg", det eneste aktive felt.

Så er der mulighed for at indtaste i "det store øverste felt". Der har jeg næsen prøvet alt. Jeg har skrevet en tekst, hvorefter den kommer med "Referencen er ugyldig". Skriver jeg en henvisning til en bestemt celle (f.eks. "=e8")giver den samme meddelelse.

Men skriver jeg f.eks. "=e8+c3", får jeg en anden fejl: "Formlen mangler en områdereference eller et defineret navn".

Jeg har gemt arket indtil jeg lavede denne indsætning af et felt.

Hvad sker der, hvis jeg slukker pc'en på den hårde måde, og dermed vil ikke gemmer den seneste ændring af det famøse ark?
Avatar billede bbkdk Seniormester
07. marts 2023 - 11:07 #3
Jeg lukkede maskinen helt ned, idet jeg valgte at ignorere advarslen "Der er åbne applikationer".

Derefter åbnede jeg pc'en og Excel igen Den uønskede indsætning af et felt (der ikke var gemt, inden programmet blev lukket), var herefter væk.

Så godt nok en husmandsløsning, men alligevel ....