Avatar billede fkj Juniormester
08. marts 2023 - 13:26 Der er 1 kommentar

Tæl dubletter og skriv antal på ny fane.

Hvordan for jeg skrevet hvilke dubletter der er dubletter et nyt sted på regnearket? Således at en given dublet kun skrives 1 gang.
Avatar billede anedi Ekspert
08. marts 2023 - 13:36 #1
Du kan kopiere hele kolonnen til en ny kolonne og markere hele den ny kolonne.
Herefter vælges fra båndet Data - Fjern dubletter.
Det vil efterlade en liste uden dubletter.

For at tælle hvor mange gange hver oplysning fremgår af den oprindelige liste kan du vha. Tæl.hvis-funktionen finde svaret.

Eksempel med original liste i kolonne A, og den nye liste i kolonne B
Formel i celle C1: =TÆL.HVIS(A:A;B1). Træk formlen ned til sidste celle med oplysninger i kolonne B.

Vh
Anedi