Avatar billede per2edb Ekspert
08. marts 2023 - 13:57 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Sikkerhedskopier ved hjælp af filhistorik

Jeg har 2 pc'er en med win 10 og en med win 11
I win 10 er det let at finde Sikkerhedskopier ved hjælp af filhistorik og under indstillinger angive de mapper jeg ønsker back up af til en extern adapter

Men i win 11 kan jeg ikke se hvor jeg kan vælge de ønskede mapper svarende til flere indstillinger

Kan i hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2023 - 14:12 #1
Jeg kan hjælpe dig med at finde ud af, hvordan du sikkerhedskopierer dine filer ved hjælp af filhistorik i Windows 11.😊

Der er et par måder at gøre det på:

- Du kan åbne filhistorik fra menuen Start ved at søge efter den.
- Du kan også åbne filhistorik fra Kontrolpanel.
- Når du har åbnet filhistorik, skal du vælge et eksternt drev eller en netværksplacering til dine sikkerhedskopier.
- Hvis du vil vælge de mapper, du ønsker at sikkerhedskopiere, skal du klikke på “Flere indstillinger” og derefter på “Tilføj en mappe” under “Sikkerhedskopiér disse mapper”.

Jeg håber, det hjælper dig med at sikkerhedskopiere dine vigtige filer.👍

Hvis dette ikke var svaret, venligst svar på tråden. Det var mit bedste bud og virker dette ikke kan måske andre hjælpe omkring dette, som har erfaret dette.
Jeg benytter personlig ikke af filhistorik på Windows 11. Jeg peger på mine filer på andet drev og foretager backup på ekstern harddisk selv. Så der har du svaret.

God fornøjelse.
Avatar billede per2edb Ekspert
08. marts 2023 - 18:47 #2
Du skriver:

Hvis du vil vælge de mapper, du ønsker at sikkerhedskopiere, skal du klikke på “Flere indstillinger” og derefter på “Tilføj en mappe” under “Sikkerhedskopiér disse mapper”.

men “Flere indstillinger” findes ikke på vores win11  ??????????????????
Avatar billede Uvanga Ekspert
08. marts 2023 - 22:43 #3
ad #2 prøv dette:
Windows 11
"Hvis du vil gemme andre mapper i filhistorikken, skal du tilføje dem til et eksisterende bibliotek"
Eller oprette et nyt bibliotek:
Højreklik på mappen – Vis avancerede indstillinger – Tilføj til bibliotek
**
Flere indstillinger er en menu i Windows 10, men der kan man også oprette som vist ovenfor i Windows 11.
Windows 10 har dog en lidt anden ordlyd:
Højreklik på mappen – Medtag i bibliotek – Opret et nyt bibliotek
**
Jeg har ikke afprøvet det i Windows 11, men i Windows 10 virker det ok med at oprette nyt bibliotek, som så medtages i filhistorik👌