Avatar billede kennethhede Praktikant
12. marts 2023 - 17:14 Der er 5 kommentarer

Adgang til ukodet tv signal

Hej alle!

Jeg har et spørgsmål, som er opstået af ren og skær uvidenhed, nysgerrighed og undren.

Forleden faldt jeg over en "piratprofil" (kan man vel kalde det) på YouTube, som sender alle fodboldkampe i den danske Superliga live og gratis. Det er der som sådan ikke noget revolutionerende over, da der findes mange piratsider, som gør det.

Det sjove her var, at de har adgang til signalet helt "ukodet". Altså uden kommentatorer, reklamer, scoreboard, kanallogo eller andet, men blot et direkte signal til tv transmissionen.

Hvordan kan det overhovedet lade sig gøre? At en sådan person får direkte adgang til det?

Håber, nogle kan mætte min undren!

Jeg ved ikke, om jeg må linke til et eksempel, men nu forsøger jeg. Her er et tidligere livesignal til en Superligakamp, som viser den ukodede transmission meget godt: https://www.youtube.com/watch?v=ONoliYWTf_8
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. marts 2023 - 17:29 #1
Jeg tror ikke, at det er helt efter reglerne, så det vil nok være klogt af dig at få fjernet linket.
Klik på trekanten med udråbstegn inden i, og skrev en besked til webmaster, så kan dit indlæg fjernes.
Avatar billede nopsen Ekspert
12. marts 2023 - 19:08 #2
jeg tvivler på at dette er ulovligt da det er en frit tilgængelig youtube kanal og ikke en såkaldt piratside.
her er det ejeren af kanalen og youtube som er ansvarlige mht rettigheder osv, andre som klikker ind og ser kanalen ka ikke lastes for det.
om så spørgsmålet i sig selv er imod reglerne på eksperten er svært at gennemskue i dette tilfælde, men som ErikHg skriver må det være op til admin at afgøre.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. marts 2023 - 19:15 #3
Det er vel sagtens en tilskuer med mobiltelefon, der optager kampen - folk, der støtter dette tager vel selv ud til kampe, og optager dem - og synes, de er nogle seje fyre.
Avatar billede puren Ekspert
12. marts 2023 - 20:55 #4
min tanke omkring det er at det er en med adgang til viaplay sport og streamer det og på samme tid deler sin skærm live på youtube
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2023 - 06:41 #5
#4 Den tanke deler jeg også da det er tv siden der streame fra.