Avatar billede ZeBa Ekspert
15. marts 2023 - 08:07 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lydoptager

Nogen der har et bud på en lydoptager, der virker?
Avatar billede madklub Guru
15. marts 2023 - 10:26 #1
Din telefon
Avatar billede ZeBa Ekspert
15. marts 2023 - 11:57 #2
Til min pc
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2023 - 13:10 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2023 - 17:16 #4
Jeg tror den skal bruges til at optage fra nettet.
Man kunne jo søge på lydoptager til Windows 10 som eksempel.
Jeg har for mange år siden brugt Audacity der dengang kunne optage fra whatUhear. Den mulighed er jeg ikke sikker på der er i nyere udgaver af programmet.
Avatar billede falster Ekspert
15. marts 2023 - 17:47 #5
Avatar billede falster Ekspert
15. marts 2023 - 17:56 #6
Videre til #4 om, Jeg tror den skal bruges til at optage fra nettet..

Metoden i linket i #5 virker fint.

Netop testet med "Latest version: 3.2.5" (af  Audacity) på DR LYD.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2023 - 18:37 #7
Falster jeg prøvede Audacity på min pc for ikke så lang tid siden. Jeg kunne ikke finde stereo mix på mit lydkort så jeg kunne ikke få det til at virke. Om det så er en lyd driver der skal til for jeg får stereo mix dey fik jeg aldrig testet.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2023 - 18:55 #8
Stereo mix var deaktiveret og skulle bare aktiveres.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2023 - 19:01 #9
Jeg skal senere kigge efter på min computer. Skal man i kontrolpanelet og  gå den vej ind?
Synes ellers jeg ledte efter indstillingen.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2023 - 19:35 #10
Så lige en video om stereo mix. Hvis den slet ikke er til stede på lydkort selvom man sætter den til at vise reaktiverede enheder så kan problemet måske løses ved at hente et codec på Realtech siden under downloads.
Avatar billede falster Ekspert
15. marts 2023 - 20:43 #11
i #6 gjorde jeg således efter vejledningen i #5-linket:

I Audacity - Rediger - Indstillinger - Enheder - Grænseflade, Vært: Windows WASAPI - Afspilning, Enhed: Højtalere - Optagelse, Enhed: Højtalere (loopback).

Altså der uden Stereo Mix.

Hvis Stereo Mix er aktiveret - under Windows - Indstillinger - Lyd - kan det også vælges i Optagelse, Enhed:.

Hos mig blev resultaterne "lige gode", så vidt jeg kan høre.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2023 - 20:48 #12
Ja, jeg tror næppe at der er behov for Stereo Mix, men der er altså nogen som er audiophile så de har den på den.

Kigger lige på mit, og laver optagelse hvor det kan findes, og jo, det kan ske at installere driver hjælper.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2023 - 20:49 #13
Tak for info falster😊
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2023 - 22:33 #14
Avatar billede ZeBa Ekspert
06. december 2023 - 06:45 #15
Kan det virkelig passe, at man skal være halv-ingeniør for at bruge det program?