Avatar billede mort1 Ekspert
15. marts 2023 - 18:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flytte fra Outlook 2007 til Thunderbird

Jeg tænker at flytte fra Outlook 2007 til nyeste version af Thunderbird - Er der nogle udfordringer i det.
Her tænker jeg ikke på installationsprocessen, mere på at få flyttet adresselister og gamle mails osv.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2023 - 18:59 #1
Ved ikke om jeg har forstået det rigtigt. Thunderbird kan installeres på både 64 og 32 bit Windows. Programmet selv er som jeg forstår det kun supportet på 32 bit. Så kører din Outlook i 64 bit skulle man ikke kunne migrere Outlook over på Thinderbird. Måske en anden kan be eller afkræfte det jeg har skrevet her?
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. marts 2023 - 20:56 #2
Det kommer vel også meget an på hvilken protocol du kører mod din mailudbyder.
Bruger du f.eks. imap, så kører den jo en visning af hvad der er på serveren og du burde kunne opnå det samme direkte i thunderbird.
Kører du smtp, hvor emails hentes fra serveren og gemmes lokalt, så skal du have lave en export/import.
Avatar billede falster Ekspert
15. marts 2023 - 21:06 #3
Har selv i en længere periode anvendt Outlook 2007 (32 bit) parallelt med Thunderbird (64 bit). Outlook 2007 er nu discontinued. Så nu bruger jeg Thunderbird og med stor tilfredshed.

"Alt" det med (gamle) sendte og modtagne mails o.l. krævede ingen indsats for at virke. De var der bare. Jeg anvender IMAP-konti.

Det er nok/måske mere besværligt, hvis der bruges POP3.

Overførelse af adressebog havde jeg ikke specielt brug for. Og jeg foretog ikke noget for at overføre kontakter.

Der er vist Eksport - Import-vejledninger på nettet.

Håber andre kan supplere eller rette, hvis jeg har misforstået noget.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2023 - 23:18 #4
Det er muligt at flytte fra Outlook 2007 til Thunderbird, men der kan være nogle udfordringer afhængigt af den anvendte mailprotokol og om mailsene er gemt lokalt eller på serveren.

Hvis man anvender IMAP-protokollen, burde det være forholdsvis let at overføre mailsene til Thunderbird, da de allerede er gemt på serveren og vises i Thunderbird som standard.

Hvis man anvender POP3-protokollen, hvor mailsene hentes ned og gemmes lokalt, kan der være behov for at eksportere og importere mailsene manuelt.

Overførsel af adressebog kan også være nødvendigt, men der findes vejledninger på nettet til at gøre dette.

Det er vigtigt at bemærke, at Outlook 2007 er afbrudt og ikke længere understøttes af Microsoft, så det kan være en god idé at overveje at opgradere til en nyere version af Outlook eller en anden mailklient.

Alternativt kan du lave PST-filer og se om du ikke kan tilgå din mailkonto fra Thunderbird. For det vil i realiteten starte med at kunne hente data fra din mailkonto. Det vil så måske knibe for adresselisterne og her vil du starte stort set fra bunden, for den nye mailklient om det så er Thunderbird eller ej, vil dette ikke have oversigten. Så det starter stort set fra den første mail korrespondance at den husker mail adressen og korrespondancen.

Held og lykke med det 👍jeg hopper af her 🙃
Avatar billede mort1 Ekspert
15. september 2023 - 14:29 #5
Det blev i stedet en nyere version ag Outlook, men tak for jeres input