Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. marts 2023 - 13:38 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Lille ting : Windows 11 viser Opera Browsers startside - ved start ...

God Fredag ...
*
Jeg er tilfreds med Windows 11.
*
Men : Windows 11 viser Opera Browsers startside -  ved start ...
*
Det er den begyndt på i går aftes.
*
Hvorfor det ?
*
Den plejer at vise et billede, når jeg har trykket min kode....
*
Ja, det er en lille ting !
*
Men hvordan får jeg billedet tilbage ? Som Start efter koden ?
Billede kommer -lige så snart jeg har slukket for Opera Browser.
*
Firefox er standard Browser. en den kommer ikke frem ved start.
*
Venlig Hilsen Jørn
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2023 - 14:20 #1
I jobliste under start elementer er der en Opera start her?
Måske i mappen start også?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2023 - 14:23 #2
tryk win taste+R og indsæt følgende
shell:startup
Har du noget med Opera her?
Avatar billede Peter Guru
17. marts 2023 - 15:09 #3
Skriv msconfig i Kør - klik på Start fanebladet og klik på Åbn jobliste og se om der står noget om Opera her. Vælg at deaktivere det hvis der er noget. Jeg deaktiverede 14 jobs som Microsoft mente skulle starte op automatisk. Blandt andet Telefonlink, Skype, Edge, Teams osv. Man kan jo altid aktivere dem igen.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. marts 2023 - 15:30 #4
Mange Tak !

Jeg kigger lige på det ...
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2023 - 15:44 #5
Tillæg til #3
Gå i tjenester nor du har skrevet msconfig. Det er her du kan deaktivere Microsoft tjenester og også programmer hvis du vælger "skjul alle Microsoft tjenester"
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. marts 2023 - 19:05 #6
Tak til jer - 220661 & Peter - Nu virker det !
Avatar billede Peter Guru
17. marts 2023 - 21:50 #7
Stod der noget om Opera?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. marts 2023 - 22:15 #8
Ja, det gjorde der - Og det blev fjernet. - Alt fungerer fint nu. T@K
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2023 - 22:33 #9
Trækker lidt på smilebåndet.  I  indlæg #1 skrev jeg    at der skulle tjekkes i jobliste under start elementer der starter med Windows. Er det ikke det samme der beskrives i #3?
Eller misforstår jeg noget?
Avatar billede Peter Guru
17. marts 2023 - 22:52 #10
Det er det samme, men det er nemmere at fjerne et flueben (som jo kan sættes igen) end at slette en linje.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2023 - 07:29 #11
#10 Ja og det er jo også det jeg beskriver når man gå ind i tjenesterne, efter man har gået ind i systemkonfigurationen som beskrevet i #5??
Alle start ellementer man deaktiverer fra Start fanen under joblisten kan altid aktiveres igen, med mindre programmet efterfølgende er fjernet. Sådan har det altid fungeret.
Avatar billede Peter Guru
18. marts 2023 - 07:44 #12
Korrekt
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2023 - 08:12 #13
Hej Jørn.
Hvis du en anden gang får problemet kan problemet være ien indstilling i de generelle indtillinger for Opera. Da jeg kiggede ind så jeg denne helt nede i bunden.
https://ibb.co/FWwJbL8
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2023 - 08:15 #14
Er den trukket til højre vil Opera automatisk starte sammen med Windows.
Det er dog formodentligt den samme ting der sker når man fjerner start adgangen den anden vej der er beskrevet. Men man kan også gøre det der.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
18. marts 2023 - 09:09 #15
God Lørdag og Tak, 220661
God Info + god hjælp
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2023 - 14:16 #16
#10  Mig bekendt kan man ikke "slette" nogle linjer i start fra joblisten?? Jeg skriver ikke på noget tidspunkt at der skal slettes linjer i mit første indlæg. Så jeg er uforstående for at du fik den ide🤔
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2023 - 14:49 #17
Hopper af tråden her.