Avatar billede KurtG Forsker
17. marts 2023 - 16:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Multisøgning og -kopiering

Det er måske en forkert gruppe, men så fortæl mig, hvor jeg skal spørge.

Jeg har ca. 66.000 filer, hvoraf jeg skal have kopieret nogle til andre foldere.
De ligger i ca. 700 foldere:
A01
A02
....
s47
s48

Filerne hedder typisk:
I folder A01:
A01-000.jpg
A01-001.jpg
....
A01-091.jpg
A01-092a.jpg
A01-092b.jpg
A01-93.jpg
A01-94.jpg

Filnavnene har altså den faste længde på 6 char. plus evt. 'a' eller 'b', så 7. char. er altid enten '.', 'a' eller 'b'.

Jeg vil gerne i en batch-kørsel kopiere alle filerne med a eller b sidst i navnet til en tilsvarende folder et andet sted, gerne med automatisk oprettelse af folderne.

Jeg bruger mest Total Commander og den kan muligvis gøre det, men jeg har ikke kunnet finde ud af hvordan.

Kender nogen metoden i Total Cmd. eller et (gerne gratis eller rimelig billigt) program, som kan klare opgaven?
17. marts 2023 - 17:33 #1
Command prompt:

F:\herfra>xcopy *a.* T:\hertil /s/i

kopierer alle filer der hedder noget med a til et andet drev og bibliotek.
/s tager under biblioteker med og /i operetter biblioteker hvis de ikke eksisterer

help xcopy, så kan du se hvad du har af muligheder
Prøv at lege lidt med nogle test filer og biblioteker, så du er sikker på det bliver rigtigt, det er længe siden jeg har leget med det selv.

Og ellers plejer jeg at åbne 2 stifinder vinduer, markere det jeg vil kopiere og trækker det over i det andet vindue, som er sat i destinationen.

Og det er ganske gratis at brug de værktøjer der er i operativ systemet.
Avatar billede KurtG Forsker
18. marts 2023 - 16:01 #2
Det er lige løsningen!
Jeg havde helt glemt den gode effektive DOS.
Mange tak.
19. marts 2023 - 12:53 #3
Velbekomme