Avatar billede mort1 Ekspert
17. marts 2023 - 20:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Adgangskode i Thunderbird

Har netop for en ældre nabo installeret Thunderbird som afløsning for Windows Mail - Det gik rimelig nemt, men Thunderbird beder om login kode hele tiden, hvilket virker helt umuligt - Er der ikke en mulighed for, en gang for alle, at indtaste koden, og så "aldrig mere" ?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2023 - 20:48 #1
Jo.

Når den spørger om password til email konto kan man angive password og sætte flueben ved at den skal gemme det.
Avatar billede mort1 Ekspert
17. marts 2023 - 21:50 #2
arne_v Ja der er ganske rigtig et sted hvor der kan laves et flueben, men det ændrer ikke i, at Thunderbird spørger igen, og igen og ....
Desværre kan jeg ikke huske teksten ved fluebenet og min nabo er gået i seng, så det får vente, men som sagt, fluebenet har ingen effekt på om den spørger efter kode eller ej.
Avatar billede kurtba Ekspert
17. marts 2023 - 22:19 #3
Hvis den bliver ved med at spørge efter kode, så tyder det på at kodeordet er forkert eller der er noget andet forkert i opsætningen.
Avatar billede mort1 Ekspert
18. marts 2023 - 07:48 #4
kurtba - Nej koden er rigtig, men Thunderbird spørger efter den når jeg vil skrive - og igen når jeg vil sende e-mailen, og igen hvis jeg vil skrive endnu en mail - Så det drejer sig "kun" om at få Thunderbird til at huske koden.
Avatar billede valby Ekspert
18. marts 2023 - 14:23 #5
Måske vil det hjælpe at slette din bruger? og måske begynde forfra med at slette Thunderbird. Jeg har selv Thunderbird, men har aldrig oplevet problemer.
Avatar billede mort1 Ekspert
18. marts 2023 - 15:09 #6
valby - Jeg har netop, hos mig selv, prøveinstalleret Thunderbird på en ældre/gammel bærbar, det tog kun et øjeblik, ydermere tilbød programmet automatisk opsætning, blot ved at jeg indtastede min mail adresse, det fungerede superfint og hurtigt - Den mulighed fik jeg slet ikke på min nabo's maskine, ej heller efter at have afinstalleret programmet og installeret det igen -  så lige nu fatter jeg absolut intet.
Avatar billede bvirk Guru
18. marts 2023 - 16:02 #7
Har du chekket at 'authentication method' i både server settings og outgoing  server under menuline->edit->account settings er normal password.
Avatar billede valby Ekspert
19. marts 2023 - 13:58 #8
#6
Det er normalt, at det går så nemt. Det med at Thunderbird selv skulle finde på, at kræve kode, har jeg ikke hørt før.
Avatar billede klaudi Ekspert
19. marts 2023 - 21:02 #9
Når du afinstallere TB så brug Revo Uninstaller den plejer at få det hele med.
https://www.revouninstaller.com/revo-uninstaller-free-download/
Avatar billede valby Ekspert
26. marts 2023 - 16:14 #10
Jeg er enig med #9
Hvis man bare sletter, bliver der en masse informationer tilbage. Og de kan have betydning ved en nyinstallation.
Så jeg foreslår nyinstallation, som derefter slettes med Revo og så en nyinstallation, som denne gang gerne skulle være en ren installation, hvor der ikke ligger gamle data som driller.
Avatar billede mort1 Ekspert
15. september 2023 - 14:37 #11
Ved ikke hvad problemet var, og det blev ikke løst. I mellemtidem var naboen blevet  lidt bange for det der Thunderbird, så hun valgte at beholde sin bedagede Outlook 2007,
Tak til alle for input.