Avatar billede I.t. Praktikant
20. marts 2023 - 15:34 Der er 4 kommentarer

Overførsel fra Mac til mac

Hej
Jeg har lige købt en ny Mac og er ved at overføre data fra den gamle til den nye, men den melder fejl på den nye Mac og skriver..

Den valgte afsenderdisk kan ikke bruges til overførsel. Denne afsenderdisk indenholder en nyere version af macOS. Din mac skal opgraderes, før du kan overføre fra afsenderdisken.

Hvad menes med dette? Og hvad skal jeg gøre?
Avatar billede puren Ekspert
20. marts 2023 - 17:41 #1
lyder som om at din nye mac er på en laver macOS end din gamle, så opdater din nye

men jeg er ikke mac mand
Avatar billede INK Ekspert
20. marts 2023 - 17:58 #2
Det er nemmere at hjælpe, hvis du oplyser model og årgang for både ny og gammel Mac. Endvidere hvilken MacOS der kører på de to Mac’s.
Avatar billede fase Professor
21. marts 2023 - 12:53 #3
Denne afsenderdisk indenholder en nyere version af macOS. Din mac skal opgraderes.
Du skal opgradere din ny Mac til mindst samme version af macOS som din gamle MAC.
Avatar billede Morten Praktikant
21. marts 2023 - 15:20 #4
Tryk på Apple ikonet i øverste venstre hjørne og tryk "Om denne Mac". Hvis din nye har en ældre version af MacOS end den gamle skal du opdatere denne, og så prøve igen. De 3 seneste hedder hhv. Catalina, Big Sur, Monterey og Ventura, i den nævnte rækkefølge. Tænker ikke den nye kan være ældre end nogle af dem.

Håber det hjælper.

Morten
www.digi-tal.dk