Avatar billede melli Juniormester
21. marts 2023 - 13:50 Der er 21 kommentarer

Hvordan fjerner jeg google discover?

På min Samsung Tab A dukkede for nylig Google Discover op. Jeg deaktiverede det, men kan ikke helt slippe af med det. Der kommer ganske vist ikke beskeder fra det, men siden rykker et stykke til højre, sådan at noget tekst bliver skjult.
Er der nogen der ved hvordan man fjerner det helt?
På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2023 - 14:04 #1
Fra startskærmen skal du trykke og holde på en tom del af skærmen og stryge til højre. Siden vil blive delt mellem Google Discover og Samsung Free. Vælg din ønskede mulighed. Næste gang du stryger til højre fra startskærmen, vises din ønskede mulighed, uanset om det er Google Discover eller Samsung Free.

Hvis du vil slå begge tjenester fra, skal du trykke og holde på en tom del af skærmen og stryge til højre. Tryk på kontakten ved siden af Til øverst på skærmen. Dette deaktiverer Google Discover og Samsung Free.

https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00088162/
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2023 - 14:06 #2
Avatar billede melli Juniormester
21. marts 2023 - 14:44 #3
Hej.
Tak for dit svar, men det virker desværre ikke. Når jeg trykker på startskærmen og holder nede, får jeg valget mellem baggrunde, widgets og indstillinger.
Der sker ikke noget ved at stryge til højre. Hvad mon jeg så skal gøre?
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2023 - 14:58 #5
Hurtigste vil nok være som beskrevet fra Samsung hjemmesiden ser således ud:

https://youtu.be/cDa31JAMjCQ
Avatar billede melli Juniormester
21. marts 2023 - 15:30 #6
Hej igen.
Det er underligt, men metoden fra YouTube virker heller ikke. Under indstillinger og startskærm fremkommer slet ikke punktet "Add media page to Home screen" på min tablet. Og den er da ellers ikke særlig gammel.
Mystisk.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2023 - 15:35 #7
Konceptet er stadigt samme her:

https://youtu.be/VxL7MRop154
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2023 - 15:38 #8
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2023 - 15:39 #9
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2023 - 15:41 #10
Avatar billede claes57 Ekspert
21. marts 2023 - 16:32 #11
kan det tænkes, at youtube er om nyere android, og bruger har en ældre version
Avatar billede melli Juniormester
21. marts 2023 - 16:47 #12
Den tablet der er vist i YouTube videoen er vist en tab s2, mens min er en tab A.
I hvert fald gør min ikke som den anden, så jeg må nok affinde mig med google discover. Men tak for forsøgene med at hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2023 - 17:03 #13
Alternativt, kan du logge ind til dit eget Google konto, og deaktivere Google Discover der 🙃😊
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2023 - 17:11 #14
Hvis du ikke finder Google Discover fra Home Screen, kan du alternativt finde det på Skærm indstillinger: "Display" settings?

https://youtu.be/CmIxajjwfBA
Avatar billede melli Juniormester
21. marts 2023 - 17:38 #16
Min tablet er en sm-t290, og den må være for gammel (3 år), for ingen af forslagene virker. Jeg får simpelthen ikke de angivne menu-muligheder. Øv!
Avatar billede claes57 Ekspert
21. marts 2023 - 18:02 #17
i min nokia 7.2 (udgået) kan man i indstillinger / system / Avanceret se nederst Systemopdatering (min står til Android 11)
Det vil nok hjælpe hvis du søgte på youtube med din android version (fx samsung android 12 remove google discover)
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2023 - 18:38 #18
Prøv vist på alle tidligere YouTube referencer, start dit Google app:
https://support.google.com/websearch/answer/9504726?hl=da&ref_topic=3036131

I Google-appen

    Åbn Google-appen på din Android-telefon eller -tablet.
    Øverst til højre skal du trykke på dit profilbillede eller forbogstav efterfulgt af Indstillinger efterfulgt af Generelt.
    Deaktiver Discover.

I en browser

Vigtigt! Denne funktion er ikke tilgængelig i alle lande eller på alle sprog.

    Gå til google.dk på din Android-telefon eller -tablet.
    Øverst til venstre skal du trykke på menuen Menu efterfulgt af Indstillinger Indstillinger efterfulgt af Discover efterfulgt af Vis ikke på startsiden.

Jeg synes ikke, at man finder Google Disover på dit tablet baseret af brugsanvisningen:

https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201909/20190907063624457/WIF_SM-T290_Galaxy_Tab_A_EN_UM_P_9.0_072919_FINAL_AC.pdf
Avatar billede melli Juniormester
21. marts 2023 - 19:25 #19
Som jeg skrev i begyndelsen så har jeg deaktiveret google discover, men den er alligevel på skærmen, og udover denne deaktivering findes den ikke i nogle af menuerne.
Alle youtube-forslagene viser menupunkter som bare ikke findes hos mig. Så jeg må nok give fortabt, men mange tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2023 - 09:04 #20
#19 Jeg fik den også pludselig på min mobil uden jeg mener at have aktivere den. Den kommer heldigvis med oplysninger som jeg interesserer mig for så jeg tror jeg lader den være
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2023 - 13:15 #21
Google discover er nok en del af android, og ikke en selvstændig app, der kan fjernes.
Som Mette F siger "lev med det"...