Avatar billede barth Professor
23. marts 2023 - 13:11 Der er 24 kommentarer

Skift netværk på Google Home.

Jeg har ændret netværksnavn, så nu kan jeg ikke på min Google Home komme ind i Cromecast.

På nettet står der for at skifte netværk:

Det du gør er følgende:
Gå ind i Google Home og find din enhed og under indstillinger vælger du “Enhedsoplysninger”
Tryk nu på “Glem WiFi” under WiFi. Dette får din enhed til at glemme det nuværende WiFi.
Nu indstiller du det nye WiFi som om det var en helt ny Chromecast.

Problemet er, at under indstillinger hos mig står der intet om enhedsoplysninger. Se her hvad der står i mine indstillinger: https://ibb.co/zPWWpn0

Jeg synes jeg har forsøgt alt...... Håber på hjælp.
Avatar billede barth Professor
23. marts 2023 - 13:15 #1
Sådan ser mit startbillede ud når jeg åbner Google Home. Og det er så indstillinger jeg trykker på. https://ibb.co/0f9B99M
Avatar billede INK Ekspert
23. marts 2023 - 14:02 #2
Avatar billede barth Professor
23. marts 2023 - 14:15 #3
Hej Ink.
Du er jo altid god. Men der er ikke nogen knap på min Cromecast?
Avatar billede Erik K Ekspert
23. marts 2023 - 14:34 #4
Der er en knap, men den er meget lille.
Medens enheden er tilsluttet holder du knappen inde og den vil blinke med gult lys et stykke tid, hvorefter den skifter til konstant hvid. Når den lyser konstant hvid, slipper du knappen og enheden vil genstarte.
Avatar billede barth Professor
23. marts 2023 - 14:50 #5
Hej Erik.
Ja nu kan jeg godt se, at der er en snaks knap på bagsiden. Men selv om jeg trykker på den længe viser lampen til stadighed grønt??
Avatar billede Erik K Ekspert
23. marts 2023 - 14:55 #6
Har du forsøgt at trykke på den med en negl? Den er meget lille og man kan ikke gøre det bare med en finger.
Jeg har haft alle modeller af Cromecast og de har alle virket på samme måde.
Avatar billede barth Professor
23. marts 2023 - 15:02 #7
Ja jeg har brugt neglen. Men den lyser hele tiden grønt. Skal man holde den meget længe før det skifter?
Avatar billede klaudi Ekspert
23. marts 2023 - 15:09 #8
Hold tænd/sluk knappen inde i 10 sekunder, det virkede på min.
Avatar billede Erik K Ekspert
23. marts 2023 - 15:13 #9
#8
der er kun den ene knap :-)

Den skal kun holdes i nogle sekunder før farven skifter til blinkende gul og derefter til konstant hvid.
Avatar billede barth Professor
23. marts 2023 - 15:16 #10
Jeg har prøvet et utal af gange, og den lyser stadig grønt. Jeg synes heller ikke jeg kan mærke et "KLIK" når jeg slipper.
Avatar billede barth Professor
23. marts 2023 - 15:17 #11
Det er en lille rund cirkel med et C i midten.....
Avatar billede barth Professor
23. marts 2023 - 15:18 #12
Jeg har en anden Cromecast. Den vil jeg prøve at sætte i fjernsynet og se om det ændrer noget.
Avatar billede Erik K Ekspert
23. marts 2023 - 15:27 #13
Der er ikke den store forskel på dem, men på en model ultra jeg har liggende og kan se på, sidder knappen på kanten, ca 2 cm fra kablet med HDMI-stikket.
Hvor de præcis sidder på de andre modeller kan jeg ikke huske og den jeg har i gang nu kan jeg ikke komme til uden at flytte hele TVet
Avatar billede barth Professor
23. marts 2023 - 15:30 #14
Med min nye Cromecast lykkedes det mig at tilslutte den. Men nu er problemet, når jeg på DR for eksempel, klikker på firkanten får jeg et billede der siger cast til enheder i nærheden. Jen burde jo nævne det rum jeg har angivet???? Det er ikke nemt.
Avatar billede barth Professor
23. marts 2023 - 15:41 #15
Ja det er så et nyt problem jeg håber på hjælp til.
I vores stue, hvor det hidtil har virket caster den nu også blot til en enhed i nærheden. Og det virker jo ikke. Den skal angive et af de rum jeg har oprettet.
Hvad pokker er der i vejen?
Avatar billede Erik K Ekspert
23. marts 2023 - 15:54 #16
Hvilken model er det? Er det den nye med Google TV? Eller en ældre, hvor du caster fra f.eks. din telefon?
Avatar billede Erik K Ekspert
23. marts 2023 - 16:01 #17
Hvis det er en ældre model, skal den jo navngives og placeres i det ønskede rum i Home appen.
Den du tidligere havde i Home er der vel stadig, så hvis ikke den længere skal bruges, skal du fjerne den fra Home og så lade Home finde den nyinstallerede og så give den det navn du ønsker og placere den i det rigtige rum.
Du kan jo f.eks. kalde enheden TV i stuen og så placere den i rummet Stuen, hvis du har oprettet forskellige rum i Home.
Avatar billede barth Professor
23. marts 2023 - 16:12 #18
I skal simpenthen have tusind tak for jeres mange fine råd. Tænk..... Nu har jeg fået min iPad til at virke over det hele, men nu har min iPhone et problem.
Når jeg går ind i Google Home får jeg dette billede: https://ibb.co/Ytts4rZ
Men jeg kan ikke se nogen kode nogen steder, og når jeg trykker på Lyt efter pinkode. Sker der ikke noget. Det er formentlig fordi den vil logge på netværket.
Hvad kan jeg gøre. Og undskyld hvis jeg er "tung"
Avatar billede Erik K Ekspert
23. marts 2023 - 17:13 #19
Jeg bruger udelukkende Androidenheder, så jeg er ikke så stærk i iPad og iPhone, men mon ikke det virker nogenlunde ens mht Home, der jo er fra Google?.
Jeg har en mistanke om, at Home-appen på din telefon måske stadig har de gamle informationer om den tidligere Cromecast.
Jeg kan ikke mindes, at jeg med Home på flere enheder har skullet bekræfte koden mere end 1 gang, når man installerer Cromecasten - der får man jo en kode på TV-skærmen.
Du kan evt. afinstallere Home-appen på telefonen og så installere den på ny og indsætte dit hjem som du har på iPaden.
Det kunne da være et forsøg værd.
Avatar billede Erik K Ekspert
23. marts 2023 - 18:30 #20
Har du iøvrigt sikret dig, at din telefon er på samme WiFi som Cromecast?
Avatar billede barth Professor
23. marts 2023 - 18:55 #21
Ja. Det er samme netværk. Jeg har prøvet at slette Google Home appen. Og hente den igen. Men hvis det ikke er det samme som at afinstallere den. Vil du så ikke være rar at prøve at forklare mig hvordan man afinstallerer den. Tak Erik.
Avatar billede Erik K Ekspert
24. marts 2023 - 00:37 #22
Hvis du har fulgt disse trin, så har du slettet/afinstalleret den.
"Tryk på app’en, og hold fingeren nede i et til to sekunder.
Tryk på Fjern app i den boks, der åbner.
Vælg Slet app.
Tryk til sidst på Slet, og app’en bliver slettet.
Det er vigtigt, at du ikke nøjes med at vælge ‘Fjern fra hjemmeskærm’, da app’en i så fald blot bliver fjernet fra startsiden på iPhone og ikke fra selve telefonen."
Avatar billede Erik K Ekspert
24. marts 2023 - 00:40 #23
Ovenstående er skrevet ud fra en forventning om, at dit styresystem er opdateret til minimum ios version 14.
Avatar billede barth Professor
24. marts 2023 - 07:18 #24
Tak Erik.
Sådan har jeg også gjort. Og som sagt virker det på min iPad og i går aftes så jeg at det på min iPhone også virker på Filmstriben og YouSee.
Så nu synes jeg det er ok.
Tak til jer alle. 😄